۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۹۵۴۲

دومین همایش سراسری عفاف و حجاب در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی از برگزاری دومین همایش سراسری عفاف و حجاب ویژه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در بهمن ماه سال جاری به میزبانی مشهد مقدس خبر داد.
دومین همایش سراسری عفاف و حجاب در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد غفاری، معاون امنیتی سیاسی استانداری خراسان رضوی در کارگروه عفاف و حجاب اظهار داشت: تاثیرپذیری و الگوگیری طیف های مختلف جامعه از قشر دانشجویی، اقدام های فرهنگی منضبط و دامنه داری را در این زمینه می طلبد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی دانشگاهیان، فقدان تعریف الگوی واحد در بحث حجاب و پوشش اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی در بررسی محورهای همایش سراسری عفاف و حجاب گفت: مهندسی دینی فرهنگی پوشش مطلوب، آسیب شناسی و دشمن شناسی حجاب و پوشش، بررسی الگو و حدود حجاب از جمله محورهای اصلی این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این همایش افزود: حجاب و امنیت روانی، ارائه دیدگاه ها و طرح های بدیع و نو با هدف غفلت زدایی و ترویج آن، بررسی چگونگی تبلیغات حجاب برای معرفی یک الگوی جدید در جامعه، ارائه مصادیق الگوی کامل حجاب، تبیین شرایط حضور زن در جامعه ،بررسی شبهات مربوط به معیارها و حدود حجاب و راهبردهای علمی توسعه فرهنگ و پوشش از جمله مباحثی است که در کارگاه های آموزشی این همایش مطرح خواهد شد.

وی افزود: در بحث آسیب شناسی حجاب صرفا نباید نگاه تک بعدی به مسائل اعتقادی و باورهای مذهبی داشته باشیم، بلکه با رصد و بررسی فعالیت های عملیاتی دشمن در حوزه عفاف زدایی به راهکار های عملی و کاربردی در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اقدام کنیم.

95گروه در سطح خراسان رضوی وظیفه نظارت طرح عفاف و حجاب را بر عهده دارند

صدیقه خدیوی، مشاور استاندار خراسان‌ رضوی نیز در ادامه با بیان این که 95 گروه در قالب گروه‌های سه نفره در سطح خراسان رضوی وظیفه نظارت بر طرح عفاف و حجاب را بر عهده دارند، اظهار داشت: طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت تثبیت شده است.

وی با اشاره به این مطلب که طرح کوتاه مدت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سال گذشته به مدت سه ماه  اجرا و نتایج مثبتی نیز در پی داشت، بیان کرد: دوره میان‌مدت عفاف و حجاب  در سال جاری همزمان با روز عفاف و حجاب در بازه زمانی 18ماهه آغاز بکار کرد و مرحله نخست این طرح با همکاری 27دستگاه در همه دستگاه‌ها و مراکز اداری سطح استان اجرایی شده است.

 وی با بیان این که در حال حاضر 95 گروه نظارت در قالب گروه‌های سه نفره وظیفه نظارت بر طرح عفاف و حجاب را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد:  از تعداد مذکور یازده گروه در سطح استان، سه گروه ویژه مشهد و 81 گروه در شهرستان‌های خراسان رضوی برای اجرای طرح عفاف و حجاب مستقر هستند.

 خدیوی به ارائه گزارش عملکرد شهرستان های استان در رابطه با اجرای طرح عفاف و حجاب در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تا کنون از 27 شهرستان خراسان‌رضوی، یازده شهرستان چون خلیل‌آباد، خوشاب، خواف و چناران گزارشات نظارتی خود را در راستای اجراح طرح عفاف و حجاب ارائه کرده و 16 شهرستان دیگر چون سبزوار، قوچان، طرقبه، شاندیز، باخرز و جوین گزارش عملکرد خود را در رابطه با نحوه اجرای این طرح ارائه نداده اند./934/د102/ب

ارسال نظرات