۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۸۱۷

درگیری میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالی در شهر الخلیل

خبرگزاری رسا ـ سربازان رژیم اشغالگر قدس به سوی فلسطینیان خشمگینی که به شهادت یک نوجوان فلسطینی توسط نظامیان این رژیم اعتراض داشتند گلوله های جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند.
سرباز اسرائيلي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در درگیری میان جوانان فلسطینی و سربازان اسرائیلی در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن پنج نفر زخمی شدند. درگیری ها پس از به شهادت رسیدن یک نوجوان فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی به وقوع پیوسته است.


دهها جوان فلسطینی با شرکت در این تظاهرات به سوی سربازان رژیم اشغالگر قدس سنگ و بطری پرتاب کردند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، سربازان اسرائیلی نیز به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کردند.


پنج فلسطینی در جریان این درگیری ها زخمی شده و در بیمارستان بستری شدند.


این درگیری ها در آستانه مراسم تشییع جنازه محمد زیاد عواد سلیمه، نوجوان هفده ساله فلسطینی به وقوع پیوست که در یک ایست بازرسی و توسط یکی از پلیس های زن اسرائیلی به جرم واهی حمل اسلحه به شهادت رسید.


برخی از خبرگزاری ها گزارش داده اند که سلیمه بیش از شش بار مورد شلیک گلوله قرار گرفته است.


سخنگوی پلیس رژیم اشغالی پس از این حادثه گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهند که سلیمه یک اسلحه تقلبی به همراه داشته است اما نیروهای پلیس حاضر در ایست بازرسی گمان کرده اند که اسلحه وی واقعی است.


با این حال فلسطینیان با رد ادعاهای پلیس رژیم اشغالگر قدس می گویند سلیمه هیچ اسلحه ای همراه نداشته و به دلیل مشکلات شنوایی دستور پلیس اسرائیل مبنی بر توقف در ایست بازرسی را نشنیده است.


اعتراضات نسبت به شهادت این نوجوان فلسطینی از ساعات پایانی شب در الخلیل آغاز شده و نیروهای اسرائیلی از گاز اشک آور و گلوله های جنگی برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.


یکی از ساکنان شهر الخلیل به خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گفته بود: حالا دیگر آنها دستور دارند با تیرهای واقعی به طرف ما شلیک کنند.


گفته می شود درگیری ها همچنان در این شهر قدیمی که در کرانه باختری رود اردن قرار دارد ادامه دارد./990/ب903/ک

ارسال نظرات