۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۹۹۶۰

اعزام بیش از 700 طلبه خواهر به مراکز آموزشی آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 707 خواهر طلبه بسیجی با عنوان مبلغ دینی به مدارس و مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی اعزام شدند.
اعزام بیش از 700 طلبه خواهر به مراکز آموزشی آذربایجان شرقی

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت‌های طلاب خواهر بسیجی مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: بیش از 700 طلبه خواهر عضو بسیج در مدارس علمیه استان با هدف مشاوره، پاسخگویی به پرسش های دانش آموزان و دانشجویان و اجرای برنامه های فرهنگی و سخنرانی در مدارس و دانشگاه ها حضور یافتند.

 

حجت الاسلام سرایی با اشاره به برنامه‌های طلاب بسیجی خواهر در مناطق زلزله‌زده ارسباران افزود: امسال 30 نفر از خواهران بسیجی مبلغ در مناطق زلزله زده حضور یافتند که در زمینه های آموزشی، فرهنگی و سخنرانی فعالیت کردند، این در حالی است که تعدادی طلاب خواهر بسیجی به‌عنوان امدادگر، پاسخگو به شبهات و ارائه مشاوره‌های خانوادگی و مذهبی به صورت جداگانه از سوی هر مدرسه علمیه اعزام شده‌اند.

 

وی برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی از جمله حجاب و عفاف در سطح استان، تشکیل کار گروه های تخصصی عفاف و حجاب در حوزه علمیه بناب، نشست های زنده در قالب برنامه های تلویزیونی در این زمینه و اجرای نشست ها و جلسه های مختلف اخلاقی، بصیرتی و سیاسی را از دیگر برنامه های خواهران طلبه بسیجی مدارس علمیه استان برشمرد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجرای طرح صالحین از سوی خواهران روحانی و طلبه اظهار داشت: امسال 40 تعداد حلقه صالحین با حضور 125 نفر سرگروه، 70 نفر مربی و 34 نفر متربی تشکیل شده است، افزون بر این در سالجاری مجوز افتتاح و فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج در سطح سه خواهران تبریز و حوزه های علمیه الزهرای شبستر و خسروشهر صادر شده است.

 

حجت الاسلام سرایی افزود: امسال در حادثه دلخراش زلزله استان 2 هزار و 104 روحانی و طلبه برادر از سراسر کشور و از استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، زنجان و قزوین در قالب 12 گروه جهادی برای کمک و اجرای کارهای فرهنگی در مناطق زلزله زده حضور یافته بودند.

 

وی برگزاری نمازهای جماعت، کمک به بر طرف شدن مشکلات روحی و روانی مردمان زلزله دیده با تبیین علل و وقوع حوادث طبیعی بر اساس آیات قرآنی و احادیث و اجرای چندین کار آموزشی، فرهنگی و عمرانی دیگر را از جمله فعالیت های روحانیان بسیجی در مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان بر شمرد.

 

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی تاکنون بیش از 5 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی به زلزله دیدگان کرده است، افزود: در حال حاضر نیز سازمان در کار تهیه وسایل و اقلام زمستانی و مورد نیاز مردمان این منطقه اعم از پوشاک گرم و پتو فعالیت و تلاش می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات