۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۹۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

ولایت و مرجعیت بزرگترین افتخار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی طلاب، اساتید، علما و روحانیان شهرستان اهر با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران حوزوی برگزار شد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه ‌علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی طلاب، اساتید، علما و روحانیان شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی همراه بود، اظهار داشت: حوزه علمیه اهر با قدمتی دیرینه همواره مهد پرورش علمای برجسته و تاثیرگذار در جهان تشیع بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که نقش روحانیت در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: روحانیان در طول تاریخ به عنوان قشر تاثیر گذار پیشتاز در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و معنوی بوده اند، در حقیقت روحانیت و به ویژه مرجعیت خط مقدم مقابله با توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان بوده‌اند.

 

امام جمعه اهر بزرگترین افتخار نظام اسلامی را ولایت و مرجعیت دانست و تصریح کرد: امروز به برکت ولایت فقیه و حضور در صحنه ملت ایران، نظام اسلامی نقش جهانی خود را به رخ دشمنان اسلام و تشیع کشیده است، چنانکه امروز شاهد بیداری اسلامی، به برکت انقلاب اسلامی ایران و روشنگری مقام عظمای ولایت هستیم.

 

عضو شورای استانی حوزه ‌علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات دولت و عموم مردم در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده منطقه ارسباران و اهر گفت: در شرایط فعلی توجه به مناطق زلزله زده و تلاش در جهت حل مشکلات مردم آسیب‌دیده بزرگترین خدمت به نظام و انقلاب است.

 

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که دولت نگاه ویژه ای نسبت به توسعه و گسترش مدارس علمیه در شهرستان‌ها دارد، اظهار داشت: دولت های نهم و دهم همواره نسبت به روحانیان و علما احساس تعلق خاطر داشته است، چنانکه در مسائل مختلفی فرهنگی، عقیدتی جهت‌دهی اصلی با روحانیان بوده است.

 

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از خدمات دولت در ماطق زلزله‌زده، خواستار همت مضاعف روحانیان با استفاده از فرصت ارتباط با مردم و روشنگری در چارچوب تولید و تلاش در جهت رونق اقتصادی کشور شد و گفت: روحانیت می تواند با تشریح اهمیت و ضرورت توسعه بخش کشاورزی، جوانان را برای ورود به این عرصه آماده کنند.

 

وی افزود: همراهی گروه های مرجع جامعه همانند روحانیت به واسطه ارتباط نزدیکی که با مردم دارند، اثرگذاری تصمیم های دولت را افزایش می دهد، چراکه امروز نیازمند وحدت و همدلی مردم و نظام برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی هستیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات