۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۳۰۱

پیشرفت 80 درصدی بزرگترین حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی حوزه علمیه امیرالمؤمنین ساری خبر داد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در پنجمین جلسه مجمع خیرین و توسعه حوزه های علمیه استان مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی را ظرفیت مناسبی در جهت تقویت و توسعه مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: مردم مازندران همواره در کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه پیشگام بوده اند.

 

وی با اشاره به این که این مجمع در کنار مدرسه و مسجد سازی برای تقویت جایگاه روحانیت مجمع خیرین توسعه حوزه های علمیه در استان تشکیل شده است، گفت:  امروز حتماً ما در کنار مساجد روحانی هم نیاز داریم و حوزه های علمیه هم می تواند در این راه کمک کار ما باشد و ساخت و توسعه حوزه های علمیه در مازندران نیاز به همکاری بیشتر خیرین و مسؤولان استان و شهرستان ها دارد.

 

آیت الله طبرسی گفت: همان طور که نماز و روزه و حج و جهاد و زکات و امر به معروف و نهی از منکر واجب است، خمس دادن هم واجب است که چه بهتر در این راه یعنی ساخت حوزه های علمیه با توسعه و بازسازی حوزه های علمیه خرج شود که این اطمینان را من دارم که مردم ما به خاطر عشق و علاقه به روحانیت به میدان آمده و ما را یاری خواهند کرد.

 

وی با اشاره به این که مازندران جزء نخستین استان هایی بود که در زیر پرچم ولایت قرار گرفت، گفت: همین مسأله ضرورت تقویت حوزه های علمیه این استان را بیشتر می کند.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به در حال ساخت بودن بزرگترین حوزه علمیه مازندران در ساری، گفت: در حال حاضر این مرکز بزرگ 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

آیت الله طبرسی از پذیرش بیش از 200 طلبه در این حوزه مجهز خبر داد و گفت: اتمام فعالیت های اجرایی این حوزه نیازمند مشارکت عمومی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مجمع خیرین مدرسه ساز حوزوی باید به دنبال شناسایی افراد خیرخواه و متدینی که دغدغه دین دارند باشد، ادامه داد: بسیاری از انسان های متدین کشورمان که نسبت به آینده نظام دینی احساس مسؤولیت می کنند می توانند با مجمع همکاری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فعالیت های این مجمع باید برای علما و شخصیت های متدین به خوبی تبیین شود، بیان داشت: تقویت این مجمع می تواند زمینه تقویت مدارس علمیه استان را فراهم کند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز تقویت حوزه‌های علمیه یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رشد شاخص ها در مدارس علمیه بهره گیریم.

 

آیت الله طبرسی، حوزه های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص درسه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه‌دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

 
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت علمی 27 مدرسه علمیه در استان، گفت: در حال حاضر دو  هزار و 500 طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات