۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۰۳۱۰

معاون جدید جامعه و نظام جامعه مدرسین معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور آیت الله یزدی با تجلیل از خدمات آیت الله کعبی، حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی به عنوان معاون جامعه و نظام جدید جامعه مدرسین معرفی شد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع آیت الله عباس کعبی و معارفه حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی به عنوان معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز سه شنبه 28 آذرماه با سخنرانی آیت الله محمد یزدی در جامعه مدرسین برگزار شد.
در این مراسم آیت الله یزدی از تلاش های دو ساله آیت الله کعبی در معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین تجلیل کرد و گفت: ایشان از فضلای محترم و مدرسان عالی رتبه حوزه و آشنا به مبانی و حقوقی هستند و با توجه به تسلط شان به زبان عربی بسیار مفید هستند.
وی با بیان این که آقای کعبی در مدت زمان حضور شان کاملا مؤثر و مفید بوده اند، افزود: آقای کعبی همکار دائم ما هستند و ما همچنان در مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین از وجود ایشان استفاده می کنیم و در خدمت شان هستیم.
آیت الله یزدی همچنین از قبول مسؤولیت معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین از سوی حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی به عنوان ایثار یاد و از سوابق و خدمات وی تجلیل کرد.
آیت‌الله کعبی نیز در این مراسم با بیان این که حوزه علمیه و جامعه مدرسین نماد روحانیت اصیل شعیه و کشور هستند، یادآورشد: روحانیت اصیل شیعه در طول تاریخ حافظ اسلام و آموزه های اهل بیت و مدافع و خادم ملت هستند و امروز به برکت انقلاب اسلامی جایگاه و ظرفیت جهانی یافته اند. وی علت کناره گیری خود را کثرت مشاغل، علمی، پژوهشی، کاری و تنوع برنامه ها در قم، خوزستان و تهران دانست و با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت ها و اقدامات معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین، علمی کردن منشورات جامعه مدرسین، ایجاد شورای سردبیری، رویکرد عالمانه همراه با اندیشه های مقام معظم رهبری در منشورات، پرهیز از نگاه حزبی و جناحی به مسائل و دفاع از مرجعیت و حوزه را از مهم ترین رویکردهای این معاونت در دوره مسؤولیت خود عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی نیز در این مراسم با بیان این که برخی از نیروهای انسانی ما از منابع تجدید ناپذیر هستند که دارای تجارب بسیاری ارزنده ای هستند، حضرت آیت الله یزدی را مصداق بارز آن دانست و از حسن ظن ایشان در واگذاری این مسؤولیت قدردانی کرد. معاون جدید جامعه و نظام جامعه مدرسین همچنین با تقدیر از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: ایشان تجارب بسیار خوبی دارند و گروه های سیاسی را به خوبی می شناسند و من از تجارب ایشان در معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استفاده خواهم کرد.
در پایان این مراسم آیت الله یزدی در احکامی آیت الله وافی و حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی را به ترتیب به عنوان معاون اداری مالی و معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین معرفی و از خدمات و تلاش های آیت الله کعبی و حجت الاسلام والمسلمین میرقصیری تجلیل کرد.
گفتنی است، آیت الله وافی به دلیل مشلغه کاری نتوانست در این مراسم حضور یابد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات