۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۵۰۴۶۰
صفار هرندی:

جریان انحرافی با تفکر سکولاریسم پنهان وارد مراکز حکومتی شده است

خبرگزاری رسا ـ صفار هرندی ضمن تبیین ابعاد و تاریخچه سکولاریسم، آن را یکی از آفت‌های حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: جریان انحرافی که بازیگران فتنه سکولاریسم نوین هستند می‌گوید راه اصلی سعادت ارتباط با امام‌زمان(ع) است و دیگر نیازی به شریعت، مرجعیت و روحانیت نداریم، امروز این جریان که تفکر سکولاریسم پنهان را دارد در مراکز حکومتی وارد شده است.
دکتر محمدحسين صفارهرندي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز بیست و نهم آذرماه در همایش «پیشرفت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه» در مدرسه علمیه قائم چیذر تهران گفت: امروز بحمدلله مقوله‌ای به‌نام وحدت حوزه و دانشگاه به نوعی تحقق پیداکرده و خون شهید آیت‌الله مفتح که نگاهی به دانشگاه داشت، فدیه عظیمی است که برای این مسئله مهم داده شده است.

وی یکی از آفت‌های بزرگ حوزه و دانشگاه را موضوع سکولاریسم عنوان کرد و در تبیین آن ابراز داشت: سکولاریسم به‌ معنای جدایی دین و دنیا و جدایی عقلانیت و معنویت است که به‌صورت ظاهری دیگر کسی علم این موضوع را بلند نمی‌کند اما در پنهان ردپای سکولاریسم را در برخی محافل می‌بینیم به‌طوری‌که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی به موضوعیت پیداکردن سکولاریسم در حوزه اشاره کردند.

صفار هرندی سابقه سکولاریسم را مربوط به اروپا دانست و ابراز داشت: بعدها این تفکر به نفع گروهی مصادره شد که دین را درمقابل علم قرار می‌داد و به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهید دنیا را آباد کنید، باید از قیود دینی بیرون بیایید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که در قرن نوزدهم علم از دیدگاه آنها چیزی بود که قابل مشاهده و تجربه باشد عنوان داشت: برخی پزشکان در آن زمان می‌گفتند ما بارها بدن انسان را کالبدشکافی کردیم اما اثری از روح ندیدیم.

وی در ادامه بیان داشت: در قرن بیستم میلادی مردم به این نتیجه رسیدند که سب بروز این مشکلات عدیده دوری از معنویت است و درآن زمان سردمداران دنیا نظم نوین جهانی را بناکرده بودند که متوجه شدند جامعه درحال بازگشت به خدامحوری است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سردمداران جهانی معنویتی را ترویج می‌کنند که در ظاهر از ماده دور است اما در باطن، این معنویت عرفان کاذب است.

صفار هرندی با اشاره به این‌که عده‌ای به‌ نام مقابله با تجدد اساس علم جدید مانند فیزیک و شیمی را منکر شدند و گفتند اگر انسان می‌خواهد رستگار شود باید از این علوم دور شود ابراز داشت: آنها معتقد بودند باید از قید تفکراتی که برای ما پایبندی می‌آورد باید خارج شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که ما هنوز از ناحیه سکولاریسم تهدید می‌شویم ابراز داشت: در عرفان‌های نوظهور می‌گویند سراغ شریعت نروید بلکه به‌سراغ طریقت بروید و در درون خود فکر کنید.

وی افزود: انجمن حجتیه معتقد به تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت نیست و ما باید تفکر سکولاریسم پنهان در جامعه را شناسایی کنیم.

صفار هرندی با بیان این‌که جریان انحرافی که بازیگران فتنه سکولاریسم نوین هستند می‌گوید راه اصلی سعادت ارتباط با امام‌زمان(عج) است و دیگر نیازی به شریعت، مرجعیت و روحانیت نداریم عنوان داشت: امروز این جریان که تفکر سکولاریسم پنهان را دارد در مراکز حکومتی وارد شده است./956/پ202/ص

ارسال نظرات