۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۵۰۶۰۷

اعضای شورای امنیت سازمان ملل شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل به غیر از آمریکا تصمیم اسرائیل برای ادامه سیاست شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.
شوراي امنيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، آمریکا قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت سیاست شهرک سازی رژیم اشغالی را وتو کرد. از میان پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل آمریکا تنها کشوری بود که به این قطعنامه رای منفی داده و آن را وتو کرد.


فرانسه، انگلیس، آلمان و پرتقال پس از جلسه شورای امنیت بیانیه مشترکی صادر کرده و در آن نسبت به ادامه سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی توسط رژیم اشغالگر قدس شدیدا ابراز نگرانی کردند. 


کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نیز در ماه دسامبر بیانیه مشابهی در محکومیت سیاست شهرک سازی اسرائیل در سازمان ملل صادر کرده بودند.


ران پروزور، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نسبت به این بیانیه ها که از سوی کشورهای مختلف و در محکومیت تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای ساخت شهرک های صهیونیستی جدید صادر شده بود اعتراض کرد.


وی سپس سعی کرد با پیش کشیدن درگیری ها در سوریه و اشاره به حزب الله لبنان افکار عمومی را از محکومیت گسترده اسرائیل در سازمان ملل منحرف کند و مدعی شد: سازمان ملل در حالی به شهرک سازی در اسرائیل می پردازد که بشار اسد رییس جمهور سوریه مردم خود را بمباران می کند و یک انفجار نیز در یکی از انبارهای حزب الله که نزدیک یک مدرسه است در روستایی در جنوب لبنان رخ داده است.  


گفتنی است بیانیه مشابهی در محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی هشت کشور عضو شورای امنیت که از اعضای کشورهای غیرمتعهد نیز هستند صادر شد و توسط نماینده هند در سازمان ملل قرائت شد.


هند، آفریقای جنوبی و برزیل نیز در بیانیه جداگانه ای تاکید کردند که نه تنها شهرک سازی در مناطق اشغالی باید متوقف شود بلکه اسرائیل باید به اشغالگری های خود نیز پایان دهد.


علی رغم تمامی این مخالفت ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد این رژیم مانند گذشته به سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی ادامه می دهد./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات