۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۵۰۶۷۳

شرکت‌ خدمات ماهواره‌یی اروپا شبکه های هیسپان تی وی و پرس تی وی را حذف کرد

خبرگزاری رسا ـ آمریکایی ها به دنبال اقدامات ضد آزادی بیان با فشار آوردن بر شرکت های خدمات ماهواره‎یی، اقدام به حذف شبکه های هیسپان تی وی و پرس تی وی کردند.
هيسپان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هیسپان تی وی، آمریکا و متحدانش در اقدامی دیگر در جهت علیه آزادی بیان شرکت اسپانیایی هیسپاست شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را امروز از ماهواره حذف کرد. این شرکت همچنین به شرکت اورون، دیگر شرکت خدمات ماهواره‌یی دستور داده است تا ارسال امواج این دو شبکه بین‌المللی را متوقف کند.

 

شرکت اورون اعلام کرد: قطع شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی به دنبال اقدام مشابه شرکت فرانسوی یوتل‌ست صورت می‌گیرد که پیشتر پخش چندین شبکه ماهواره‌یی و ایستگاه رادیویی ایرانی را متوقف کرده است و این شبکه‌ها به خاطر تعبیر گسترده از قوانین اتحادیه اروپا از ماهواره حذف می‌شوند.

 

این شرکت خدمات ماهواره‌یی تصریح کرد: از آنجایی که اتحادیه اروپا رییس صدا و سیما ایران را در لیست سیاه قرار داده است، پخش هیسپان تی‌وی و پرس تی‌وی باید قطع شود. این در حالی است که هیسپان تی‌وی رسما در اسپانیا ثبت شده است و بر اساس قوانین رسانه‌یی این کشور فعالیت می‌کند و از سوی دیگر اتحادیه اروپا به پرس تی‌وی گفته است که تحریم‌های ضد ایرانی این اتحادیه شامل حال رسانه‌های این کشور نخواهد شد.

 

لازم به ذکر است که یوتل‌ست یک، چهارم از سهام هیسپاست را در اختیار دارد؛ همچنین مدیر اجرایی فرانسوی - اسرائیلی یوتل ست مسؤول موج تعرضات اخیر به رسانه های ایرانی در اروپا به شمار می‌آید./994/ب902/ک

ارسال نظرات