۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۵۱۲۰۹
بادامچیان:

در خط ولایت جناح‌ بندی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که در خط ولایت حزب‌بندی وجود ندارد، گفت: خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که ولایت فقیه عادل است چند بانده نیست بلکه صراط مستقیم و راه راست است، در خط ولایت همانند جناح بندی جای دعوا و درگیری نیست.
اسد الله بادامچيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین جلسه از دوره بصیرت سیاسی طلاب منتخب و معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه، عصر چهارشنبه ششم دیماه، با سخنرانی اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در مرکز آموزشی امام علی(ع) سپاه قم برگزار شد.

بادامچیان در این جلسه به تبیین مبانی روش تحلیل سیاسی پرداخت و گفت: در جهان، سیاست به دو گونه اسلامی و غیر اسلامی است؛ سیاست اسلامی بر محور مبانی دینی، دانش، خرد، فهم انسانی و وحی استوار است، اما محور سیاست غیر دینی تجربیات انسانی است.

وی اضافه کرد: تا قبل از تشکیل انقلاب اسلامی در ایران، در صحنه سیاست جهانی در دو قرن اخیر جایگاهی برای سیاست اسلامی قائل نبودند، اما اکنون اندیشمندان غرب به صراحت از جنگ تمدن‌ها و به ویژه رویارویی تمدن اسلام با تمدن غرب سخن می‌گویند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که سیاست در فرهنگ غرب به معنای علم قدرت و علم حکومت است، اظهار داشت: سیاست در اسلام صد درصد با سیاست ملی‌گرایان، مارکسیست‌ها، قومیت‌گراها و حکومت شاهنشاهی پهلوی مغایر است.

وی ادامه داد: اسلام از هنگام پیداش و بعثت پیامبر(ص) در صحنه سیاست، حضوری فعال و تعیین کننده داشته و دارد، در اسلام سیاست خدایی است، با خدا شروع می‌شود و تلاش برای رسیدن به خدا است، هر چند در سیاست اسلامی قدرت به دست می‌آید اما این قدرت مانند قدرت غرب سلطه بر مردم نیست.

بادامچیان تصریح کرد: متأسفانه بعد از گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب در دانشگاه‌های ما هنوز سیاست به صورت کسب علم قدرت، علم حکومت و سلطه تدریس می‌شود، همچنین برخی از احزاب‌ جهت کسب قدرت تشکیل می‌شوند و می‌توان گفت حزبی که برای قدرت تشکیل می‌شود شرک خفی است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی به تبیین سیاست اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: امام راحل می‌فرماید «دشمنان اسلام تبلیغ کرده‌اند که اسلام دین جامعی نیست، دین زندگی نیست، برای جامعه و نظامات قوانین ندارد، استعمارگران به نظر ما آورند که اسلام حکومتی ندارد، تشکیلات حکومتی ندارد، در حالی که اسلام برای همه امور، قوانین و آداب آورده و حقوق اسلام، یک حقوق مترقی و متکامل و جامع است».

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب در جایی دیگر می‌فرماید «اسلام دین سیاست است، دینی است که در احکام او، در مواقف او، سیاست به وضوح دیده می‌شود، دین اسلام، یک دین سیاسی است که همه چیزش سیاست است حتی عبادتش».

بادامچیان بیان داشت: خط ولایت خدا و اسلام مشخص است،‌ در این خط چپی و راستی معنا ندارد، خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که ولایت فقیه عادل است چند بانده نیست بلکه صراط مستقیم و راه راست است، در خط ولایت همانند جناح بندی جای دعوا و درگیری نیست.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این‌که سیاست به سیاست شیطانی، مادی و انبیا و اولیا الهی تقسیم می‌شود، ابراز داشت: سیاست انبیا به این معنا است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند، به آن‌جایی که صلاح جامعه و صلاح افراد است.

وی ادامه داد: امروز تمام امید ما در عرصه سیاست و شناخت سیاست اسلامی نسل جوان حوزه و دانشگاه است، به شرط این‌که مقتضیات زمان را بشناسند، برای نمونه در نظام اسلامی وقتی می‌خواهیم رییس جمهور و یا مسؤولان انتخاب شود شرط اول در آن اصلح بودن فرد است.

بادامچیان خاطرنشان کرد: از نظر سیاست اسلامی در هنگام انتخابات با هر گروه سازش‌کار نامناسبی که سوت می‌زنند و آواز می‌خوانند نمی‌توان سازش کرد، بلکه باید در سیاست اسلامی با افراد خالص که سیاست اسلامی را دارند ارتباط برقرار کرد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه به سیاست و نظریه پردازی آمریکا در قبال ایران اشاره کرد، گفت: اوباما بر خلاف بوش نظریه تغییر را در قبال ایران پیش گرفته و معتقد است بدون شلیک حتی یک گلوله می‌توان ایران را دچار سختی کرد.

وی اضافه کرد: اوباما تصور می‌کند اگر تحریم‌ها را بر ما تحمیل کند ما را مجبور به سازش خواهد کرد، وقتی ما سازش را پذیرفتیم می‌تواند برنامه‌ هسته‌ای را تعطیل و ما را از جنگ با اسراییل منصرف کند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها براندازی نظام است، بیان داشت: هر چند تحریم‌ها آمریکا علیه ایران فقط فشار کمی را وارد کرده، اما این تحریم‌ها اهداف آمریکا را تأمین نکرده است و اگر مقداری صبر داشته باشیم تحریم‌ها را نیز پشت‌‌‌سر خواهیم گذشت و دشمنان مجبور به امتیاز دهی می‌شوند./993/پ202/ج

ارسال نظرات