۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۱۶۴۸

هجدهمین شماره روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین شماره ماهنامه روضه از سوی گروه فرهنگی هنری عصر ظهور منتشر شد.
هجدهمين شماره روضه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هجدهمین شماره ماهنامه روضه به همت مرکز فرهنگی عصر ظهور به چاپ رسید.

بیشتر مطالب این شماره از ماهنامه روضه عبارت است از گزارش و انعکاس فعالیت هیئت هایی که در راستای بیانات مقام معظم رهبری بر مسأله «سبک زندگی اسلامی» تکیه داشته و در مراسم محرم به این موضوع پرداخته اند.

«سبک اسلامی و آسایش در زندگی»، «بایدها و نبایدهای پیاده روی اربعین»، «وقتی قبر حسین(علیه السلام) در قلب ماست»، «پیشخوان روضه»، «اینجا هیئت انقلاب است» و «غزل روضه» از جمله مطالبی است که در این شماره از روضه به چاپ رسیده است.

در قسمت های بعدی این نشریه، مشروح سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در جمع کاروان پیاده‌روی عزاداران اربعین با عنوان «این سفر را به یک سفر تزکیه ای برای خودتان تبدیل کنید» به چشم می خورد.

در این قسمت می خوانیم: «سفر کربلا به خصوص اگر با پای پیاده باشد، سفر پاک‌کننده روح از آلودگی‌هاست، لباسِ عزای ما و لباس سیاهی که برای عزای امام حسین(علیه السلام) در ایام اربعین می‌پوشیم این را به نوعی لباس احرام برای خود ببینیم.

باید این سفر را سفرِ پاکی‌ها ببینیم تا بهره بیشتری از آن ببریم. اثر امور معنوی بر روح انسان مانند اثر داروها بر جسم انسان نیست که اگر اثر آنها را بدانیم یا ندانیم به هر حال اثرِ خود را بر بدن بگذارند، در مورد امور معنوی هرچه معرفت و درک بیشتری داشته باشیم اثر بیشتری بر روح ما خواهند داشت.»

در صفحه دیگری از نشریه عنوان گزارش روضه را می بینیم که در آن گزارشی از هیئت فاطمیون رشت را با عنوان «خدا محوری در رأس سبک زندگی دینی است» آمده است.

در این گزارش، مشروح سخنان آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به چاپ رسیده است.

«منبر اباعبدلله الحسین(علیه السلام)، برترین کرسی نظریه پردازی» عنوان مطلبی است که در صفحه قلم روضه به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این صفحه که به سخنرانی حجت الاسلام موسوی اختصاص داده شده است، می خوانیم: «ما با قدرت خون امام حسین (علیه السلام) می توانیم قالب تمدن شیعه را در دنیا ایجاد کنیم. کمتر از این هم نباید از خون اباعبدالله انتظار داشت. ما می توانیم با بهره گیری از پیام ها، درس ها و عبرت های عاشورا نظام های زندگی خود را ایجاد کنیم و الگوی تمام صحنه های زندگی خود را از ایشان بگیریم. از نظام های خانوادگی گرفته تا نظام های تربیتی، مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی.»

در پرونده ویژه این شماره از روضه مطلبی با عنوان «گر خوانمش قیامت عظمی عجیب نیست» به چاپ رسیده است که به موضوع ضریح جدید حرم اباعبدلله (علیه السلام) و عبور آن از شهرهای مختلف پرداخته است.

«جایگاه معنویت در سبک زندگی اسلامی»، «روی خط روضه» و «سبک زندگی به شیوه سالار شهیدان علیه السلام» عنوان دیگر مطالبی است که در این شماره از روضه به چاپ رسیده است.

در صفحه  آخر مطلبی با عنوان «خوانندگان روضه» دیده می شود، که در آن نظرات خوانندگان درباره نشریه روضه به چاپ رسیده است.

 گفتنی است هجدهمین شماره ماهنامه روضه با صاحب امتیازی گروه فرهنگی، هنری روضه و مرکز فرهنگی عصر ظهور در 8 صفحه رنگی چاپ و منتشر شده است./9464/ن601/ق

ارسال نظرات