۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۷۳۹
نماینده ولی فیقه در سپاه قدس خبر داد:

جمع‌آوری خاطرات ایثارگران درباره نقش روحانیان در دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فیقه در سپاه قدس و از فرماندهان جنگ تحمیلی خبر داد: نزدیک به هفتاد، هشتاد جلد کتاب به صورت موضوعی در حال آماده شدن است و یکی از این موضوعات روحانیت و دفاع مقدس است.
حجت الاسلام علي شيرازي نماينده ولي فقيه در نيروي قدس سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شیرازی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که نزدیک به هفتاد، هشتاد جلد کتاب به صورت موضوعی درباره دفاع مقدس در حال آماده شدن است و یکی از این موضوعات روحانیت و دفاع مقدس است افزود: در بیشتر کتابهای دفاع مقدس، اگر لابه‌لای خاطرات نگاه کنیم، خاطرات روحانیان هم وجود دارد، برهمین اساس چند نفر در حال مطالعه این کتب برای استخراج خاطرات هستند.

وی با ابراز تأسف از فاصله داشتن با افق مد نظر برای ثبت خاطرات افزود: تا پایان سال گذشته نزدیک به شش‌هزار جلد کتاب در موضوع فرهنگ دفاع مقدس چاپ شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تأکید بر این که در زمینه دفاع مقدس باید سراغ رمان و داستان هم برویم گفت: نزدیک هفت، هشت سال است شروع به گسترش فرهنگ کتابخوانی دفاع مقدس در کشور کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که چندین سال است در استان‌ها، ارگان‌های سپاه و ارتش و دیگر ارگان‌ها به دنبال گسترش این فرهنگ هستیم ادامه داد: اخیراً تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتب دفاع مقدس را در کتابی به نام «نسیم سبز خاطره‌ها» جمع آوری کردیم.

مسؤول تبلیغات لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس خبر از پیگیری برای گرفتن تقریظ‌های جدید داد و اضافه کرد: سال گذشته تقریظ نورالدین را و امسال تقریظ پایی که جا ماند را از مقام معظم رهبری گرفتیم.

وی با اشاره به این مطلب که، رهبر معظم انقلاب نظرشان را درباره همه کتابهایی که مطالعه می‌کنند، می‌نویسند و بسیاری از این تقریظ ها منتشر شده است، مثلاً ایشان تأکید کردند کتاب‌های «همپای صاعقه» و «ضربت متقابل» را همه پاسداران بخوانند و من این جملات را در نسیم سبز آوردم.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان این مطلب که فقط تقریظ همپای صاعقه چاپ شده و تقریظ ضربت متقابل هنوز منتشر نشده تصریح کرد: درباره کتاب دا تقریظی از رهبر معظم انقلاب منتشر نشده و هرچه هست سخنان ایشان در چندین جلسه، در جمع سوره مهر و در جمع اندیشمندان و درجمع بعضی از مسؤولین است.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب، چهار یا پنج مرتبه در رابطه با دا صحبت کردند، ولی هنوز تقریظ این کتاب منتشر نشده افزود: الان به لطف الهی این کار هم در حال پیگیری است که در کشور منتشر شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این‌که بعد از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب نور الدین الان نورالدین به چاپ بالاتر از پنجاه رسیده است اظهار داشت: می‌توانم ادعا کنم اگر مشکل گرانی کاغذ حل می‌شد، این عدد بیشتر بود.

وی با تأکید بر درخواست صد هزار جلد از کتاب پایی که جاماند و نبود کتاب به علت گرانی کاغذ تصریح کرد: الان شوق مردم به کتابخوانی دفاع مقدس بالاست، یادم هست سال 70 تا 75 تیراژ کتاب هزار یا دو هزار جلد بود و کتاب در انبار می‌ماند ولی الآن پول می‌دهند کتاب را می‌خرند و پس از دو ماه هم نمی‌توانند کتاب را تحویل بگیرند، عشق به کتابخوانی دفاع مقدس در جامعه روز به روز قوی تر می‌شود.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، با بیان این‌که همکاران دفتر ادبیات دفاع مقدس که دنبال گرفتن و ثبت این خاطرات بودند هم باور نمی‌کردند ادبیات دفاع مقدس این‌همه مشتاق پیدا کنند، اظهار داشت: این فرهنگ به لطف الهی و سفارشات، تشویق‌ها و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب جا افتاده و در حال گسترش است، اما هنوز خیلی عقب هستیم و باید تیراژ کتابهای دفاع مقدس ما به چندین میلیون برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس وضعیت فیلم دفاع مقدس را نسبت به گذشته در وضعیت بهتری از نظر کیفی و کمی عنوان کرد و بیان داشت: باید در این زمینه بیشتر تلاش شود در این زمینه کاستی‌ها بسیار است و آن طور که باید نتوانستیم واقعیت‌های جنگ را ترسیم کنیم.

وی با بیان این‌که وجود فیلم‌های زنده که در دوران دفاع مقدس گرفته شده و الان موجود است نعمتی است و توانسته بعضی از کاستی‌ها را جبران کند، تصریح کرد: امروز فیلم‌های خوبی داریم اما نمی‌شود از آن‌ها به عنوان فیلم شاخص دفاع مقدس نام برد.

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان از ورود جدی نیروی مقاومت و سپاه به عرصه فیلم سازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این گام‌ها بتواند کم کاری‌های گذشته را جبران کند./995/ت302/ن

ارسال نظرات