۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۵۱۸۸۴
آیت الله خاتمی:

ولایت ستیزی در پوشش حمایت از ولایت کلید فتنه آینده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که فتنه آینده با التهاب رقم خواهد خورد، افزود: آرامش در کشور یک اصل است و هیچ کس با هیچ عنوانی حق ایجاد التهاب را ندراد و رفتار و گفتار التهاب آمیز خیانت به انقلاب و اسلام است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در گردهمایی نیروهای ولایی شهرستان بابل ویژه حماسه نهم دی که در سال شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد، به ویژگی های مهم فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: فتنه سال 88 دعوا بر سر اصل نظام و ولایت فقیه بود و این تحلیل که دعوا برای ریاست جمهوری بود، اشتباه است، چون فتنه گران در سال 78 و هم در سال 88 فتنه گری کردند و در فتنه قصد از بین بردن ستون فقرات نظام یعنی ولایت فقیه را داشتند.

 

امام جمعه موقت تهران مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و حضرت سیدالشهدا (ع) را از ابعاد فتنه سال 88 عنوان کرد و افزود: مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و حضرت سیدالشهدا (ع) دومین ویژگی فتنه سال 88 بود، سران فتنه بستری را فراهم کردند که دشمنان اهل بیت(ع) بر سر این سفره نشستند و با شعارهایی در روز عاشورا به اصل ولایت فقیه اهانت کردند.

 

وی وجود کودتای مخملی تمام عیار را سومین ویژگی فتنه برشمرد و اظهار داشت: وجود کودتای مخملی تمام عیار ویژگی مهم فتنه بود که کار این کودتاها، مقابله با نظام حاکم، استفاده از رنگ مخصوی به عنوان شعار بود که فتنه گران رنگ سبز را انتخاب کرده چرا که رنگ سبز در کشور ما منتسب با اهل بیت (ع) است و در کودتای مخملی نهادهای قانونی را بی اعتبار کرده و نهادهای بدلی را جایگزین می کنند و شعار همه کودتاهای مخملی تقلبی است.

 

آیت الله خاتمی به وحدت رسیدن ضد انقلاب ها، استفاده ابزاری از ارزش های دینی و حضور ریزشی های سیاسی در صحنه را از دیگر ویژگی های فتنه سال 88 دانشت و خاطر نشان کرد: در فتنه 88 نخست وزیر عصر امام و عمامه به سری که حکم های مختلفی از امام گرفته بود به میدان آمدند، کسانی که یک روز در سنگر تقویت نظام بودند و در روز دیگر که به کام دنیایشان نرسیدند به مقابله با انقلاب پرداختند و تاریخ از این ریزشی ها فراوان دارد.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حساسیت فتنه سال 88 بیان داشت: فتنه سال 88 یک فتنه کوری بود و بعضی از فرماندهان دفاع مقدس سختی های آن را از سختی دفاع مقدس و زمان جنگ نیز بیشتر می دانند که حضور پرشور و حماسی مردم در مقابله با این فتنه نقطه شیرین آن بود که توانست نقشه کودتای مخملی را نقش برآب کند.

 

آیت الله خاتمی ادامه داد: حضور هشت ساله مردم در دفاع مقدس نظام ما را برای همیشه بیمه کرد و دشمنان فهمیدند مردم این کشور یک وجب از خاکشان را به دشمنان نخواهند داد و حضور حماسی مردم در سال 88 به دشمنان فهماند با یک ملت با بصیرت طرف هستند.

 

وی تصریح کرد: حماسه نه دی یک حماسه خودجوش بود و هیچ تبلیغاتی برای آن صورت نگرفت و انگیزه مقدس سال های 56 و 57 به وضوح دیده می شد، 9دی حماسه بصیرت و بالاترین نوع ولایت مداری و حماسه تولی و تبری بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نباید فکر کرد دشمنان در فتنه های آینده از شیطنت دست برمی دارند، یادآور شد: کسانی که فکر می‌کنند دشمن از شیطنت‌های خود دست برداشته، ساده‌ لوحی محض می کنند، دشمن نه تنها از فتنه دست برنداشته بلکه زخمش کهنه‌تر و عمیق‌تر شده است چون ناکام ماندند و چند عنصر فتنه‌های آینده آن‌ها را رقم خواهد زد که نا امید کردن مردم از نظام اسلامی به عنوان اولین عنصر مد نظر آنها است.

 

وی ادامه داد: به گونه‌ای که رسانه‌های صهیونیستی به صراحت می‌گویند: «ایران در خزان خود به سر می‌برد» ولی دشمنان بدانند که ایران در اوج عظمت به سر می‌برد و از نظر رشد و پیشرفت علمی، علوم پزشکی، صنعت هوا فضا و فن‌آوری از کشورهای برتر هستیم و با ساخت ماهواره از سوی مهندسان و دانشمندان ایرانی جزو باشگاه هوا فضا دنیا قرار گرفتیم و افق آینده ایران، افق بسیار روشن است و با کمترین متجاوز به صورت برق‌آسا و مقتدر برخورد خواهیم کرد.

 

امام جمعه موقت تهران، عنصر ناامید کردن مردم از نظام اسلامی را از ویژگی فتنه آینده دانست و گفت: فتنه آینده با التهاب و به آشوب کشیدن جامعه رقم می خورد و مقام معظم رهبری در این راستا فرمود: هر کس مردم را به التهاب بکشاند خائن است، رفتار التهاب آمیز و گفتار التهاب دار خیانت به انقلاب است.

 

وی ضمن بیان این که فتنه آینده با التهاب رقم خواهد خورد، افزود: آرامش در کشور یک اصل است و هیچ کس با هیچ عنوانی حق ایجاد التهاب را ندراد و رفتار و گفتار التهاب آمیز خیانت به انقلاب و اسلام است و دشمن با ایجاد التهاب و آشوب در فتنه‌های آینده ورود پیدا می‌کند و یکی دیگر از موضوعات و کلیدی که فتنه آینده را رقم می‌زند ولایت ستیزی است که گاه در پوشش حمایت از ولایت صورت می‌گیرد و مردم همانند 34 سال گذشته که فتنه‌ها را با ولایت‌مداری ناکام گذاشتند، فتنه‌های آینده را نیز با این عنصر خنثی خواهند کرد./950/پ202/ج

ارسال نظرات