۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۵۱۸۹۳
یکی از علمای سنی عراق در گفت‎وگو با رسا:

قطر و ترکیه مزدور اسرائیل هستند/ اجازه تکرار جنگ ایران و عراق را نخواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت عراق از دولتهای قطر و ترکیه به عنوان مزدوران رژیم صهیونیستی یاد کرد و اظهار داشت: فتنه در سوریه و بحرین نیز توسط این کشورها با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.
شيخ عبدالوهاب الملا

 

شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت عراق درگفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره برخی بحرانهای رخ داده در این کشور خصوصا در استان الانبار، گفت: هیچ فتنه مذهبی میان عراقی ها وجود ندارد بلکه برخی سیاستمداران که فهمی درست و عمیق از سیاست و تنوع مذهبی ندارند، اقداماتی انجام می دهند و سخنانی به زبان می آورند که به وحدت کشور ضربه وارد می سازند.

 

وی افزود: شیخ عبدالملک السعدی هنگامی که در میان معترضان حضور یافت کلمات روشنی درباره برادری اهل تسنن و شیعیان ایراد کرد و اظهار داشت که شیعه و سنی که به اهل بیت(ع) عشق بورزند در حقیقت شیعه هستند و از معترضان خواست از مذهب خود دفاع نکنند و تنها مصالح کشور و ملت را در نظر بگیرند. این سخنان ضامن امنیت وحدت ملی بود.

 

شیخ الملا تصریح کرد: برخی جریانها همه تلاش خود را برای بروز فتنه ای مذهبی و انتقال بحران سوریه به عراق انجام می دهند، اما ملت عراق کاملا هوشیار است و تجربه فتنه مذهبی سالهای گذشته که منجر به کشته شدن بساری از عزیزانشان شد را به هیچ وجه تکرار نکرده و توجهی به فتنه انگیزان ندارند.

 

این عالم سنی با اشاره به نقشه ترکیه و قطر برای شعله ور ساختن جنگ مذهبی در کشورهای اسلامی، اظهار داشت:  دخالت ترکیه و اموال قطر در تحریک برخی شعارهای فتنه انگیزانه تعدادی از سیاستمداران در اعتراضات رخ داده کاملا روشن است، ولی اغلب شهروندان سنی و ملت عراق امروزه به گزینه وحدت ملی روی آورده اند و همه مذاهب و جریان ها باید به صورت یکپارچه در برابر این فتنه بایستند.

 

وی ادامه داد: سخنان تاسف آور برخی از افراد درباره ادامه تظاهرات در الانبار تا رسیدن به تهران، نشانه ای آشکار از نقشه ای ترکیه ای و قطری برای تسلط بر منطقه و کشورهای همجوار است. اما همگان باید بدانند عراق هیچگاه به گذرگاهی برای این برنامه مبدل نخواهد شد و ما با همه توان بر ادامه رابطه دوستانه میان ملت عراق و سایر ملتها تاکید می کنیم.

 

الملا از کمک‎های مستمر جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای منطقه یاد کرد و خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران هم به ملت خود توجه دارد و هم به ملتهای منطقه اهتمام می ورزد. دشمنان عزم خود را جزم کرده اند تا به وحدت عراق و همچنین اسلام معتدل در ایران، عراق و سایر کشورها ضربه وارد سازند. ما پرچم اسلامی که شیعیان و سنی ها را متحد می سازد، برافراشته ایم و از شما رسانه ها می خواهم ما را در این امر یاری کنید. البته همگان باید بدانند که عراق کنونی مانند سالهای گذشته نیست که با یک تصمیم به جنگ برود و میلیونها تن از شهروندان عراق و ایران را به کشتن دهد.

 

رییس مجمع علمای اهل سنت از قطر و ترکیه به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: همه فتنه های رخ داده در سوریه و بحرین و عراق و سایر کشورها از سوی قطر و ترکیه با هدف حمایت از رژیم اشغالگر صورت می گیرد. این کشورها با این رژیم رابطه عمیقی دارند، سفارت اسرائیل در این کشورها دایر است، روابط دیپلماتیکی میان آنان وجود دارد و در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی همکاری گسترده ای با هم دارند.

 

این عالم سنی تاکید کرد: فتنه میان ملت های اسلامی و عربی به حفظ امنیت اسرائیل و انحراف تیرها به سوی ملتها منجر می شود. قطر و ترکیه در حال اجرای برنامه صهیونیست ها هستند، زیرا جهان اسلام امروزه در بیداری اسلامی به سر می برد و جوانان مسلمان نیز در اوج هوشیاری هستند. امثال قطر و ترکیه نسبت به سرنگونی نظام خود به شدت واهمه دارند و به همین دلیل با رژیم صهیونیستی هماهنگ شده و نقشه های این رژیم را اجرایی می کنند.

 

وی بیان داشت: نقشه این توطئه در قطر و ترکیه نوشته نشده است بلکه توسط رژیم صهیونیستی به نگارش درآمده و این کشورها با پول نفت و اموال مسلمانان به عملی کردن پروژه های از پیش نوشته شده علیه مسلمانان خصوصا ملت عراق می پردازند. بنده از طریق خبرگزاری رسا از همه علمای جهان اسلام می خواهم به هوش باشند و حساسیت مرحله کنونی را بفهمند و بدانند که قطر و ترکیه می خواهند منطقه را غرق در خون سازند.

 

شیخ الملا به بررسی نقش ماهواره های اسلامی در تحقق وحدت اشاره کرد و ادامه داد: برخی از شبکه های ماهواره ای شیعه و سنی تنها در پی تحقق اهداف اسرائیل هستند، اما برخی دیگر از شبکه های ماهواره ای اسلامی به شدت تلاش می کنند تا وحدت اسلامی و همزیستی میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف را بر جوامع حاکم سازند. این شبکه های مؤمن به حمایت نیاز دارند و از همگان می خواهم حمایتهای خود را از آنها دریغ نکنند.

 

این عالم سنی نقش علمای شیعه و سنی در خاموش ساختن فتنه مذهبی در عراق را پررنگ خواند و تصریح کرد: مراجع تقلید نجف، کربلا و کاظمین و همچنین علمای هوشیار سنی که نسبت به وحدت مسلمانان تاکید دارند به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای خاموش ساختن آتش فتنه مذهبی هستند. مجمع علمای اهل سنت نیز در صحنه حضور دارد و می خواهد صدای اعتدال و آرامش را بر جامعه حاکم سازد. نقش علمای شیعه و سنی در عراق کاملا روشن است و وظیفه خود را در قبال جنگ مذهبی به خوبی ادا می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از علمای وهابی حتی یک کتاب درباره صهیونیسم نخوانده اند، افزود: علمای وهابی تنها به تحقق نقشه های فراماسون و صهیونیسم توجه دارند و حتی یک کتاب درباره صهیونیسم نخوانده اند و به گسترش فتنه میان مسلمانان مشغول هستند. علمای وهابی به دلیل برخورداری از اموال فراوان و شبکه های ماهواره ای از صدای بلندی برخوردارند، اما مطمئنا صدای اعتدال از این صداها به مراتب بلندتر است.

 

رییس مجمع علمای اهل سنت، تظاهرات صورت گرفته در الانبار را برخواسته از مطالبات مشروع شهروندان دانست و خاطر نشان ساخت: معترضان دارای مطالباتی هستند که بسیاری از آنها نیز مشروع است. تظاهرات در عراق بر اساس قانون اساسی کاملا آزاد است و بنده از این تظاهرات مسالمت آمیز و قانونی حمایت می کنم، ولی مخالفت کامل خود را با برخی اقدامات نظیر بستن راه ها، سر دادن شعارهای توهین آمیز به یک مذهب و همه عراق و برافراشتن پرچم سایر کشورها اعلام می کنم.

 

الملا از توهین یکی از نمایندگان به شیعیان به شدت ابراز تاسف کرد و گفت: سخنان عبدالملک السعدی در جمع معترضان، پاسخ روشن و قاطعی به برخی اقدامات گستاخانه نظیر توهین یکی از نمایندگان به قشر بزرگی از ملت عراق و همچنین برافراشتن پرچم کشورهای خارجی بود. برخی جریانها می خواهند اوضاع کنونی عراق همانند سوریه باشد و تهدید یکی از سیاستمداران بر گشودن مرزها که منجر به ورود تروریست ها و نیروهای افراطی در سوریه به عراق می شود نمونه ای از این اقدامات است.

 

وی تاکید کرد: شهروندان الانبار و همه عراق در برابر این جریانها که درصدد انحراف این تظاهرات هستند به شدت ایستادگی می کنند. ما نیز با تشکیل کمیسیونی داوطلبانه متشکل از علمای شیعه و سنی درصدد تحقق برخی از مطالبات مشروع معترضان هستیم و گامهایی برای آزادی برخی از زندانیان خانم بی گناه و بررسی وضعیت زندانها برداشته ایم. در روزهای آینده شاهد پایان این تظاهرات در الانبار خواهیم بود./980/گ403/ک

ارسال نظرات