۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۵۲۰۹۷
مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه:

بشر به تفکر حسینی در عرصه دفاع از مظلوم نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: تفکر حسینی قیام در راه حق و دفاع از مظلوم است آنچه که امروز بشر بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد.
مدير استاني حوزه علميه کرمانشاه

حجت الاسلام سید حبیب موسوی، مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بزرگداشت اربعین سالار شهیدان حرکت و نمادی تبلیغی برای بیان هدف قیام امام حسین(ع) است.

 

وی ادامه داد: اربعین لبیک میلیون ها مسلمان آزاده و دلدادگان سیداشهداء(ع) به ندای هل من ناصر ابا عبدالله(ع) بعد از گذشت 14 قرن است، تفکر حسینی قیام در راه حق و دفاع از مظلوم است آنچه که امروز بشر بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: وعده الهی این است که حقیقت در تاریخ روشن و ماندگار می ماند و قلوب انسان ها به سوی او راهنمایی و هدایت می شوند مانند آنچه که امروز در کربلا شاهد آن هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: مشهور است در روز اربعین جابر بن عبد الله انصاری به همراه چند تن دیگر به زیارت سید الشهداء(ع) می روند اما به مرور زمان اربعین هرسال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود،  بزرگ ترین تجمع انسانی در این روز صورت می گیرد تا جایی که دشمنان دین و کج اندیشان قرآن این حضور را تحمل نکرده و هر از گاهی دست به جنایت و کشتار زائران ابا عبدالله می پردازند اما غافل از این که محبت و عشق به اهل بیت(ع) روز به روز در حال گسترش است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر محدودیت ها برداشته شود و ظرفیت های موجود افزایش یابد به یقین تعداد زائران و دلداگان حسینی به مراتب چندین برابر خواهد شد، حضور هر زائر در روز اربعین برگ تبلیغی است که اندیشه و تفکر عاشورا در حال گسترش است.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان اظهار داشت: دولتمردان عراق آگاه باشند بهترین راه برای توسعه برنامه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور توسل به اهل بیت(ع) و خدمت رسانی به زوار سید الشهداء(ع) است که از سراسر جهان زائر بارگاه ائمه معصومین در این کشور هستند./967/ت302/س

ارسال نظرات