۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۵۲۱۱۴
حجت الاسلام علیزاده:

از نامه حضرت امام به گورباچف دوست و دشمن متاثر شد

خبرگزاری رسا - مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید براین‌که پیام حضرت امام(ره) نوعی صدور جوهره انقلاب اسلامی و پیام عدالت، امنیت، معنویت و حریت برای همه جهان بود اظهار داشت: از نامه حضرت امام(ره) به گورباچف دوست و دشمن متاثر گردید.
حجت الاسلام عليزاده
حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: نگاه حضرت امام(ره) نگاهی راهبردی و عمیق و ژرف بود، برای ایشان صرف معادلات سیاسی در مسایل بین‌المللی مطرح نبود، نامه به گورباچف آن هم با هیئتی ویژه که در راس آن حضرت آیت الله جوادی آملی حضور داشتند گویای یک پیام از طرف اندیشه زلال توحیدی است.
وی با اشاره به این‌که در آن مقطع که همه نگاه‌ها به سمت ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران معطوف بود گفت: برای امام بیش از هر چیز دیگری نشان دادن جوهره و ماهیت انقلاب اسلامی به دنیای آن روز، مطرح بود؛ دنیایی که تشنه عدالت و معنویت بوده و هست.
حجت‌الاسلام علیزاده گفت: پایان حاکمیت ماتریالیسم و اندیشه‌ها و مکاتب کمونیستی و مارکسیستی و به تعبیر حضرت امام(ره) به زباله‌دان تاریخ پیوستن اندیشه‌های الحادی پیامی برای دیگر مکاتب بشری دنیا از جمله نظام‌های سوسیالیستی و نظام‌های مادی و قدرت‌های غربی بود، کسانی‌که با ایسم و ایزم‌های ساختگی دم از شعارهایی همچون دموکراسی و حقوق بشری به ظاهر بر حق می‌زدند اما در اندیشه سلطه بر منافع مادی و انسانی تمام دنیا بوده و هستند.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید براین‌که پیام حضرت امام(ره) نوعی صدور جوهره انقلاب اسلامی و پیام عدالت، امنیت، معنویت و حریت برای همه جهان بود اظهار داشت: از نامه حضرت امام(ره) به گورباچف دوست و دشمن متاثر گردید، دوستان رمقی تازه گرفتند و دشمنان حتی غربی‌ها از چنین اقدام ژرف و تحول آفرین امام(ره) به نحوی ناامید شده و احساس تزلزل کردند.
وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) در زمان نمی‌گنجید گفت: سیره و اندیشه امام(ره) و همچنین روش و بینش ایشان چون ریشه در اسلام ناب داشت محصور و محبوس در قطعه‌ای از زمان نمی‌شد، لذا پیام‌ها و اقدامات و فراز به فراز فرمایشات امام(ره) برای همیشه زمان پویا و زنده و الهام‌بخش بوده و هست.
حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: پیامی که خطاب به گورباچف در آن مقطع صادر گردید را می‌توان تنها با تغییر عنوان و اسم مخاطب، به سران مکاتب و قدرت‌های بین‌المللی امروز نوشت و برای آنان ارسال کرد چراکه این پیام ترجمانی از آموزه‌های مکتبی و مذهبی بود و به عبارتی دیگر روح انقلاب اسلامی بود و همچنین کلام و سخن حقی بود که برای همیشه زمان تازگی دارد و به طور قطع برای امروز هم محتوای این پیام الهام‌بخش و راه‌گشا است.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به نگاه جهانی و فرا ملی حضرت امام(ره) گفت: اقدام امام(ره) برای سیاسیون انقلابی و پیرو خط امام در داخل بهترین درس و پیام را به دنبال دارد و آن این است که نگاه خود را عمیق و گسترده‌تر از سطح و محیط ملی بکنند.
وی با تاکید بر این‌که امروز در دنیا برخی قدرت‌های زورگو در اندیشه ایجاد دهکده جهانی و جهانی شدن و سلطه بر عالم هستند افزود: برای ما که اعتقاد به امر مقدس مهدویت داریم و عطش و تشنگی توده‌های مردم مستضعف و پابرهنه را درسطح عالم نسبت به عدالت و امنیت و معنویت می‌بینیم یک وظیفه است که در حوزه تعاملات با اندیشمندان و صاحب‌نظران در سطح دنیا به طور فعال وارد شویم.
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که امروز در حوزه جنگ نرم یکی از مهم‌ترین مسایل جنگ فکری و تضارب اندیشه‌‎ها می‌باشد اظهار داشت: باید به شیوه‌های گوناگون در جهت ترویج و تبلیغ ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی بپردازیم.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اکنون نیز شخصیت‌هایی در قم و در دیگر سرزمین‌های اسلامی با الهام از سیره امام(ره) به زیباترین وجه در ارتباط با نشر اندیشه‌های اسلامی در سطح دنیا مجاهدت‌های طاقت فرسایی دارند که یکی از آن‌ها به عنوان نمونه شخصیتی است به نام آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری که با ایجاد موسسه‌ای علمی، پژوهشی و با نشر کتاب‌های فراوان به زبان‌های مختلف در سطح دنیا مجاهدت اعتقادی و فکری بسیار موثری را دارند.
وی افزود: اگر بخواهیم به تکلیف الهی خودمان را نسبت به مکتب انقلاب، شهدا و آرمان‌های امام(ره) به خوبی انجام دهیم باید به شیوه‌ها و شگردهای گوناگون که یکی از آن فعالیت‌های قلمی و دست‌نوشته‌ها و ارتباط مکاتبه‌ای با نوشتن نامه‌های نغز و پرمحتوا و نافذ و قاطع در تعامل با شخصیت‌ها و افراد اثرگذار که دارای زمینه‌های هدایت و رشد در سطح دنیا هستند، اقدام بکنیم.
حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این‌که پیام امام(ره) در حقیقت جامعه بشری را دعوت به سمت توحید و اسلام ناب محمدی(ص) کرد، گفت: این اقدام به نحوی عزت جمهوری اسلامی و جوهره و ماهیت زلال دینی و مکتبی آن را به رخ جهانیان کشید.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که اعتقاد به خدا و باورداشت پروردگار عالم در زمینه‌های مختلف و با ادبیات‌های گوناگون و متناسب سطوح مختلف و قشرهای آحاد مردم باید مدیریت شود گفت: هنگامی که مبحث توحید به میان می‌آید نخست صفات جلال و جمال خدا و همچنین شناخت و معرفت پیدا کردن به خدا که به فرموده امام علی(ع) برترین شناخت‌هاست، مطرح می‌شود اما در ذیل این معرفت به حقیقت پروردگار، باید باورداشتن امدادهای الهی را هم به نحوی مورد بحث قرار داد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی‌بر تعهدات خداوند به امدادرسانی‌هایش گفت: این حقیقت‌ها را باید باور کرد و باید تلاش کرد ضریب بصیرت دینی و باور و ایمان و یقین را نسبت به آن‌‌که عالم حساب و کتابی دارد و دست غیب خداوند متعال در آن قرار دارد افزایش داد.
حجت‌الاسلام علیزاده با تاکید بر این‌که باید به ابعاد مختلف مبحث توحید و اعتقاد به خدا پرداخت گفت: با شیوه‌های متنوع و متناسب با نیازهای سنی و ضریب دریافت و هضم مخاطبین می‌شود در برخی از محافل مباحث کلامی را با نهایت درجه علمی و فلسفی مطرح کرد اما در برخی محافل دیگر قوه هضم مباحث فلسفی و کلامی عمیق وجود ندارد.
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این‌که شیوه‌های آموزشی در مباحث اعتقادی و کلامی به ویژه در ارتباط با امر مقدس توحید می‌تواند متنوع و گوناگون باشد اظهار داشت: حضرت امام(ره) نیز با وجود این‌که هم قلم و هم بیانشان روان و ساده بود، در عین حالی‌که عامیانه و همه فهم بود در جای خود و متناسب با مخاطبین خاص خود سخن می‌گفتند و گفتارشان از عمق و سطح بالای علمی برخوردار بود.
وی در پایان اذعان داشت:باید از این ویژگی حضرت امام(ره) الهام گرفت و نباید نسبت به مسایل اعتقادی و تبین آن و آموزش‌های متنوع و موثر در این راستا در سطح جامعه غافل شد چراکه شناخت اساس کار در زندگی ما انسان‌ها می‌باشد و شناخت خدا ریشه و اساس همه شناخت‌ها خواهد بود./9598/ت301/ص
ارسال نظرات