۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۲۲۳۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

کشف حجاب تقلید رضاخان از آتاتورک بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: رضاخان اولین بار در یک جلسه دانشجویی، به تقلید از آتاتورک اقدام به حمایت از کشف حجاب کرد و بعدها محمد رضا شاه که خود را مسلمان نیز می دانست، حجاب را خرافه دانست.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طبابایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این شهر، خطبه اول را به فرازی از نامه امام علی (ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) اختصاص داد و گفت: حضرت علی(ع) در این نامه امام حسن را به موضوع آخرت و پرهیز از دنیا طلبی متوجه می کنند و به امام مجتی(ع) می فرمایند«در طلب دنیا عادلانه رفتار کن و در طلب کسب و کار میانه رو باش.» امام در خصوص حفظ عزت نفس به فرزند گرامی شان می فرمایند هیچ وقت شخصیت خودت را کوچک و خوار نکن و شخصیت خود را از هر گونه پستی دور نگاه دار؛ حتی اگر با ذلت نفس به خواسته هایت می رسی، باز هم هرگز این کار را نکن؛ چرا که هیچ چیز جایگزین شخصیت از دست رفته انسان نمی شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم گفت: رحلت آیت‌الله آقامجتبی تهرانی که حدود 50 سال از عمر خود را صرف نشر معارف اهل بیت(ع) و اخلاق اسلامی کرده بود، ضایعه ای دردناک بود و تشییع باشکوه آن عالم فقید از سوی مردم تهران، نشان دهنده قدردانی مردم  از زحمات ایشان است.

 

وی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین در ایران و کربلا اظهار داشت: هر سال این مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شود و امسال نیز این مراسم در عراق با حضور  حدود 16 میلیون زائر صورت گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص عشق مردم دنیا به سالار شهیدان گفت: برگزاری مراسم اربعین با این کیفیت و کمیت در هیچ کجای دنیا، نمونه ای ندارد و در بزرگ ترین اجتماع مسلمین در مراسم حج، حداکثر3 میلیون نفر گرد هم می آیند و این بدان معنای است که نهضت امام پیروز شده است. جا داشت تا صدا وسیمای عراق، حرکت زائران از نجف تا کربلا را به صورت هوایی پوشش می داد تا عظمت حادثه کربلا برای جهانیان بیشتر نمایان شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به روز 17 دی، سال روز کشف حجاب به دستور رضا خان، خاطرنشان کرد: رضا خان اولین بار در یک جلسه دانشجویی، به تقلید از آتاتورک اقدام به این کار کرد و بعد ها محمدرضا شاه که خود را مسلمان نیز می دانست، حجاب را خرافه دانست و از این اقدام خانواده خود در پیش اقدامی در کشف حجاب تجلیل کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف در اسلام تصریح کرد: باید این سنت پسندیده احیا شود و جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند. تمام آثار، برکات و توصیه های که در مورد صدقه از اهل بیت و قرآن به ما رسیده است، در مورد وقف نیز درست است با این تفاوت که وقف، صدقه جاریه است و تا زمانی که موقوفه وجود دارد، شخص وقف کننده از آثار و برکات آن حتی پس از مرگ استفاده می کند./939/پ201/س

ارسال نظرات