۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۵۲۵۹۱

هفته نامه ندای رسا به پله چهل و پنجم رسید

خبرگزاری رسا ـ هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات مختلف چاپ و منتشر شد.
شماره 45 هفته نامه نداي رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهل و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حوزوی چاپ و منتشر شد.

«امام حسین(ع) در فرهنگ انقلاب کشور های عربی نقش دارد»، «حوزه علمیه مرزبان کیان اسلام و تشییع است»، «بیم ها و نگرانی های بزرگ پیامبر اعظم(ص)»، «خبر تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران خوزستان»، «توصیه اخلاقی امیرالمومنین(ع) درباره شوخی»، «از عوامل مهم موفقیت سخنرانان و برگزاری کارگاه آموزشی جنگ نرم در دانشگاه های استان» از اخبار و مطالب درج شده در این هفته نامه هستند.

در موضوعی با عنوان «تلاش کنیم برای اصلاح سبک زندگی» آمده است: ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم، بالاخره یک مصداق عینی و خارجی برای پیشرفت با مفهوم اسلامی، ایجاد یک تمدن نویم اسلامی است؛ این محاسبه درستی است، این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش ابزاری و دیگری بخش متنی، اصلی و اساسی است و به هر دو بخش باید رسید.

«اخبار نماز جمعه شهرستان های خوزستان»، «برگزاری همایش اندیشه های راهبردی زن و خانواده در اسلام»، «مسابقات مکتوب کتابخوانی ویژه طلاب و روحانیون استان»، «مجهز شدن دانشگاه شهید چمران به سیستم جامعه اتوماسیون آموزشی» و «احکام شرعی» از مطالب درج شده در صفحه حوزه و دانشگاه چهل و پنجمین شماره هفته نامه ندای رسا هستند.

در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر این که چرا مسلمانان به ویژه شیعیان، به زیارت «غار حرا» می روند در حالی که در روایات، چنین زیارتی وارد نشده، آمده است: پیامبر گرامى(ص) قریب به پانزده سال در غار حرا به عبادت و راز و نیاز به خدا پرداخته و سالها در ماه هاى مختلف در آنجا معتکف بوده است، و در آنجا که بود امین وحى او را به رسالت از جانب خدا مفتخر ساخت، و نور وحى و جبرئیل امین را در آن نقطه مشاهده کرد. بنابراین آن سرزمین به وجود او متبرک شده است، و زیارت چنین مکانى و اقامه نماز در آنجا، نوعى تبرک جویى به آثار پیامبر است. و تبرک به آثار انبیاء به ویژه اثرى که با تن مبارک آن حضرت در تماس بوده، حتى از سوى وهابیان نیز پذیرفته شده است، بنابراین رفتن به آن نقطه و اقامه دو رکعت نماز به عنوان تبرک مطابق اصول اسلام است، چنان که قرآن مى فرماید: (واتخذوا من مقام إبراهیم مصلّى )./سوره بقره 125«از جایگاه توقف ابراهیم براى خود نمازگاهى انتخاب کنید».

«برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک پتروکاپ 2013 در خوزستان»، «عرضه ربات پرنده برای حفاظت از مرزها و محیط زیست»، «تولید شیشه های خود پاک شونده با نانو ذرات در کشور»، «راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات و عضویت بیش از 18 هزار پژوهشگر و فناور در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» مطالب صفحه علم و فناوری هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

شایان ذکر است، چهل و پنجمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیر پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه در سه هزار نسخه چاپ و منتشر شد.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانی www.nedayerasa.ir از آرشیو نشریه بهرمند شوند./9458/ت302/پ

ارسال نظرات