۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۷۶۴

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزش احکام ویژه دانش آموزان زلزله‌زده ورزقان و برپایی نمایشگاه عکس ضریح گهواره در زنجان از مهم ترین اخبار کوتاه شمال‌غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست اعضای اصلی و مسؤولان کمیته های تخصصی و برنامه ریزی ستاد دهه فجر، با انتقاد از عملکرد کمیته فرهنگی و هنری این ستاد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی و وسعت فعالیت ها باید بیش از پیش در زمینه طراحی و برگزاری برنامه های مربوطه در ایام دهه فجر تلاش کرد.

 

وی از عدم حضور مسؤول کمیته فرهنگی و هنری در نشست امروز ستاد دهه فجر انتقاد و یادآوری کرد: از مسؤولان کمیته های تخصصی انتظار داریم مسایل مربوطه را بسیار جدی گرفته و برنامه های مصوب و اجرایی خود را در سریع ترین زمان ممکن به ستاد استان ارسال کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده توجه به برنامه های نوآورانه و مبتکرانه در فعالیت کمیته های ساتد دهه فجر آذربایجان شرقی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هدف اصلی در این برنامه ها باید کیفی سازی و ماندگاری آنها باشد تا بتوان از طریق آنها پیام و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را به نسل جوان و آینده به راحتی انتقال داد.

 

دوره آموزش احکام ویژه دانش آموزان زلزله‌زده ورزقان برگزار شد

 

دوره آموزش احکام پسران سوم راهنمایی در مدارس شهرستان ورزقان با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با احکام تقلید نماز وطهارت و... برگزار شد. این طرح که به همت اداره تبلیغات اسلامی ورزقان و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

 

250 دانش آموز مقطع سوم راهنمایی در این دوره شرکت کردند که با توجه به آغاز دوران بلوغ در این مقطع تحصیلی، احکام اولیه از قبیل احکام بلوغ، تقلید، نماز، طهارت و... آموزش داده شد، افزون بر این‌که مسابقه پرسش و پاسخ احکام نیز در پایان دوره برگزار شده است.

 

نمایشگاه عکس ضریح گهواره در حوه هنری زنجان افتتاح شد

 

نمایشگاه عکس ضریح گهواره در نگارخانه مولانا عاصم زنجانی حوزه هنری زنجان به همت مجمع جهانی حضرت علی (ع) استان و همکاری حوزه هنری زنجان افتتاح شد.

 

این نمایشگاه به مناسبت دهه سوم ماه صفر تا 27 دی ماه جاری از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان برای بازدید خواهد بود. در این نمایشگاه 50 اثر عکس از عکاسان برتر استان با موضوع شیرخوارگان حسینی زنجان در معرض دید قرار گرفته است.

 

آثار برگزیده اردبیل به مسابقه خدای مهربان من ارسال شد

 

مسابقه بین المللی خدای مهربان من از سری مسابقه های مدیریت آفرینش های ادبی است که با هدف پرورش عواطف مذهبی، توجه به معبود هستی در کودکان و نوجوانان و ایجاد بستری مناسب برای کشف استعدادهای ادبی اعضا و گروه همسالان از سایر کشورها در دو بخش داخلی و بدون مرزی برگزار می شود.

 

برای حضور اعضای ادبی کانون استان اردبیل در این مسابقه فراخوان آن به مراکز ارسال شد و 350 اثر از استان اردبیل در قالب شعر، داستان و متن ادبی جمع آوری شد، این آثار در بخش برون مرزی با حضور کشورهای مسلمان شرکت داده خواهند شد./935/د101/ب

ارسال نظرات