۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۸۳۲
همزمان با 28 صفر؛

گردهمایی هیأت‌های حسینی تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام سوگواری 28 صفر گردهمایی بزرگ هیئات حسینی و دستجات عزاداری تبریز در میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد.
گردهمایی هیأت‌های حسینی تبریز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) گردهمایی بزرگ سوگواران حسینی و هیأت‌های حسینی و دسته‌جات عزاداری تبریز فردا در میدان ساعت تبریز برگزار خواهد شد.

 

بنابر این گزارش، این مراسم فردا جمعه 22 دی از ساعت 10 صبح به صورت باشکوه و هماهنگ با حضور اقشار مختلف مردم متدین تبریز به ویژه دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی عرب و عجم محلات مختلف شهر تبریز در میدان ساعت اول ارتش جنوبی همراه خواهد بود.

 

همچنین همزمان با سالروز ارتحال بنی مکرم اسلام، ویژه برنامه زیارت ازبعید در میدان ساعت و همزمان در مساجد محوری استان همراه با سخنرانی علما و روحانیان در راستای شناخت شان و جایگاه پیامبر اکرم(ص) به عنوان پیامبر محبت و وحدت برگزار خواهد شد.

 

طبق سنتی دیرینه هزاران نفر از مردم تبریز در قالب هیأت‌های حسینی و سوگواری همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با اعزام به شهر مشهد مقدس در بارگاه آن امام بزرگوار به عزاداری و سینه زنی خواهند پرداخت، آمارها نشان می دهد مردم آذربایجان بیشترین میهمانان بارگاه ملکوتی امام هشتم در سالروز شهادت آن حضرت هستند.

 

بنابر این گزارش، غبارروبی از مزار شهدا، برپایی سفره های اطعام ایتام و نیازمندان به یاد کریم اهل بیت، برگزاری محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر کلام وحی، جلسات وعظ و سخنرانی همزمان با مساجد استان، در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه آخر صفر است.

 

همچنین، همزمان با ایام سوگواری 28 صفر، یادواره های گرامیداشت شهدای عملیات های کربلای 4 و 5 در سراسر استان با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان و اقشار مختلف مردم شهیدپرور آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، مدارس علمیه استان به ویژه حوزه علمیه طالبیه نیز به دلیل اعزام طلاب و روحانیان به مناطق مختلفی تبلیغی، تعطیل بوده و کلاس‌های درس از یک شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات