۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۵۲۸۴۶
رییس مرکز اسلامی انگلیس در گفت‎وگو با رسا:

استقبال جوانان انگلیسی از برنامه‎های مذهبی چشم‎گیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی انگلیس گفت: برنامه های عزاداری به مناسبت دهه آخر ماه صفر در انگلیس برگزار می شود که حضور جوانان در آن بسیار چشم گیر است.
رييس مرکز اسلامي انگليس
 
حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مرکز اسلامی انگلیس در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به جمعیت قابل توجه مسلمانان در لندن گفت: در مناسبت های مختلف، از جمله ماه محرم، روز اربعین و رحلت پیامبر اکرم (ص) مراسم های متعددی از سوی مراکز اسلامی در انگلیس برگزار می شود.
وی افزود: به دلیل محدودیت هایی که دولت انگلیس برای صدور ویزا قرار داده است مسلمانان برای دعوت از مبلغ جهت حضور در مراسم های مذهبی با مشکلاتی مواجه شده اند که با وجود مبلغان خارج از کشور این امر تا حدی رفع می شود.
رییس مرکز اسلامی انگلیس با اشاره به برنامه این مرکز به مناسبت دهه آخر صفر گفت: مرکز اسلامی انگلیس جلساتی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی برگزار می کند و شاهد حضور گسترده مردم در این مجالس هستیم. باید اعتراف کنم که در سالهای اخیر شاهد افزایش حضور مسلمانان به ویژه جوانان در این گونه مراسم ها بوده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین معزی بیان داشت: مجالسی که توسط مرکز اسلامی انگلیس در دهه آخر ماه صفر برگزار می شود بیش از عزاداری سنتی به بحث و گفتوگو درباره شخصیت پیامبر(ص) و عوامل رشد اسلام در زمان حیات ایشان اختصاص دارد؛ این بدان دلیل است که باید با توجه به فضای کشور انگلیس، مردم را با حقایق و معارف دین آشنا کنیم تا بتوانند در صورت مواجهه با شبهات به آنان پاسخ مناسبی دهند.
وی با اشاره به برنامه های مرکز اسلامی انگلیس در دهه آخر ماه صفر ابراز داشت: مرکز اسلامی انگلیس به مدت ده شب به زبان فارسی، پنج شب به زبان عربی و شش شب نیز به زبان انگلیسی برنامه دارد که برنامه های انگلیسی بیشتر مخصوص جوانان مسلمان و شیعه ای است که در همین کشور به دنیا آمده و بزرگ شده اند.
رییس مرکز اسلامی انگلیس گفت: یکی از دشوارترین کارها ارتباط با مردم انگلیس و تبلیغ دین در این کشور است، چرا که در غرب جنبه دینی خیلی مطرح نیست و اگر کسی بخواهد به تبلیغ دین بپردازد باید ظرافت های خاصی را رعایت کند. به همین خاطر است که  بیشترین حضور در مراکز اسلامی از سوی مسلمانان با ملیت های مختلف صورت می پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه موسسات اسلامی حاضر در انگلیس می توانند از طریق سایت،‌ نشریات و کنفرانس هایی که برگزار می کنند به معرفی پیامبراسلام(ص) بپردازند اظهار داشت: یکی از راههای تبلیغی می تواند ارسال مجله های مذهبی برای اشخاص باشد؛ از این طریق می توان سوالاتی را در ذهن شخص ایجاد کرد تا خود فرد داوطلبانه به دنبال پاسخ سوال هایش برود. یکی دیگر از این راه ها می تواند ارتباط با دانشجویان در دانشگاهها باشد.
وی انتشار مجله اسلام تودی را به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مراکز اسلامی در انگلیس مطرح کرد و گفت: اسلام تودی مجله ای هفتاد صفحه ای با شکل و شمایل کاملا حرفه ای و مطابق با ذائقه اروپایی است که به معرفی دین اسلام مطابق با شرایط روز جوامع غربی می پردازد.
رییس مرکز اسلامی انگلیس افزود: این مجله برای بسیاری از سازمان ها و ارگان های انگلیس و از جمله موسسات تبلیغی و فرهنگی متعلق به شهرداری لندن ارسال می شود و بازتاب بسیار مثبتی نیز داشته است./990/ت301/ک
ارسال نظرات