۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۳۰۰۶
رییس اداره اوقاف لاریجان آمل:

وقف نقش ارزنده ای در توسعه معنوی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف لاریجان آمل با بیان این که فرهنگ و تمدن بر مبنای ارزش های مادی و معنوی استوار است، خاطرنشان کرد: مهم ترین جنبه و اساسی ترین بعد در بحث وقف، نقش آن در تکامل و توسعه ارزش های الهی و معنوی است.
وقف نقش ارزنده ای در توسعه معنوی جامعه دارد

حجت الاسلام رمضان شجاعی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که روحیه‏ تعاون اجتماعی و سبقت در خیرات در نهاد وقف عینیت می‏یابد و به عمل واقف مهر ابدیت می‏زند، گفت: فرهنگ وقف در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ آموزشی و خدمات اجتماعی موثر واقع شده است و البته این فرهنگ نیازمند توجه جدی برای بازگشت به حالت اصلی است.

 

وی با اشاره به این که وقف یک نهاد بالنده و اثرگذار در خدمت مسیر دینی و الهی است، خاطرنشان کرد: وقف ادامه دهنده حیات اقتصادی واقف است که پس از فوت هم فرد بر اموال خود مدیریت دارد.

 

حجت الاسلام شجاعی با بیان این که خدمت در امور موقوفه آن قدر گسترده است که هر چقدر کار کنیم باز جای خدمت وجود دارد، گفت: وقف خدمت ارزنده ای در ترویج امور دینی ایفا می کند که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره برداری شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان آمل با تاکید بر این که در راستای گسترش فعالیت های مذهبی و ترویج فرهنگ والای اسلامی باید سنت وقف را احیا کنیم، یادآور شد: ترویج سنت حسنه وقف امری ضروری است که در راستای گسترش آن باید اهتمام ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ و تمدن بر مبنای ارزش های مادی و معنوی استوار است، خاطرنشان کرد: مهم ترین جنبه و اساسی ترین بعد در بحث وقف، نقش آن در تکامل و توسعه ارزش های الهی و معنوی است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان آمل با اشاره به این که مهم ترین نقشی که وقف در توسعه فرهنگ و تمدن ایفا می کند توسعه معنوی جامعه است، گفت: توسعه معنوی بدین مفهوم است که جامعه در بعد الهی، دینی و ارزش های معنوی خویش بیشتر از ابعاد مادی رشد می کند.

 

حجت الاسلام شجاعی با تاکید بر این که جامعه زمانی از لحاظ معنوی بیشتر رشد می کند که ارزش ها و امکانات مادی در خدمت امور معنوی اش باشد، خاطرنشان کرد: ارزش های معنوی زمانی در یک جامعه می میرد که این ارزش ها در خدمت امکانات و ارزش های مادی بوده و توانمندی های انسانی، الهی و معنوی جامعه قربانی اهداف مادی، غیر انسانی و غیر الهی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان آمل در هفته وقف اشاره کرد، گفت: افتتاح امام زادگان جوانمرد و حمزه(ع) روستای کهرود، عابدین رضا(ع) شنگلده، قنبرعلی(ع) و ربیع الله (ع) آبگرم و همچنین مراسم کلنگ زنی امامزاده نبی(ع) شهر گزنک در این هفته صورت می گیرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات