۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۳۱۳۶

محکومیت زندانی در آمریکا به جرم مخالفت با نماز جماعت زندانیان

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در یکی از ایالات آمریکا، اقدام یکی از زندان های این ایالت را در ممنوعیت برگزاری نماز جماعت محکوم کرد.
زندانيان مسلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری موزلیم، قاضی فدرال ایالت ایندیانا در مرکز آمریکا با صدور یک رای قضایی به زندانیان مسلمان این ایالت اجازه داد در زندان نماز جماعت برگزار کنند.


از این پس زندانیان مسلمان در ایالت ایندیانا اجازه خواهند داشت پنج وعده در روز نماز جماعت برگزار کنند.


رای دادگاه پس از آن صادر شد که مقامات زندانی در ایندیانا با ممنوع کردن نماز جماعت زندانیان مسلمان موافقت کردند. جین مگنوس استینسون، قاضی فدرال ایالت ایندیانا اعلام کرد مقامات زندان با این تصمیم خود به حقوق مذهبی زندانیان تجاوز کرده اند.   


اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از سوی سه زندانی مسلمان علیه آن دسته از مقامات این زندان که در اتخاذ چنین تصمیمی دست داشتند و دلیل آن را مسائل امنیتی عنوان کرده بودند شکایت کرده بود.

 

دادگاه به زندانیان مسلمان اجازه داد مانند پیروان سایر ادیان به فعالیت های گروهی مانند نماز جماعت، تماشای فیلم و شرکت در ورزش های دسته جمعی بپردازند.


در اطلاعیه ای که توسط دادگاه صادر شد آمده است: قاضی به مقامات زندان شصت روز فرصت داده است که تمهیدات لازم را برای برگزاری نماز جماعت در زندان اتخاذ کنند./990/ب903/ک

ارسال نظرات