۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۱۹۴
آیت الله حیدری:

همه باید در راستای نهضت مطالعه مفید گام برداریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رشد علمی کشور در جهان، بر همکاری همگان در راستای نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب این استان، با تبریک فرا رسیدن ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: باید با برگزاری نمایشگاه های کتاب، در راستای تقویت روحیه مطالعه در جامعه تلاش کرد.

وی با تأکید بر این که بر اساس آمار های منتشر شده ایران اسلامی در رتبه چهاردهم علمی جهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: به یقین این آمار با برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی در کشور و ایجاد زمینه مطالعه به دست آمده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: تلاش برای کار فرهنگی در کشور و به ویژه در استان سبب می شود تا زمینه برای فعالیت نسل جوان در گسترش فرهنگ دینی پدیدار شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که فرهنگ مطالعه مفید باید از سوی دستگاه ها اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی برای جامعه تبیین شود تأکید کرد: با برگزاری برنامه های مختلف که به محوریت کتاب می پردازد، مردم را به نهضت مطالعه مفید سوق دهیم.

آیت الله حیدری در سخن پایانی خود از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته اند تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از چهار کتاب به نام های «مذکرات و مناظرات، آهنگران، شور شیدایی و دلائل الشیعه الواضحات فی الاجابه عن الشبهات» رونمایی شد.

در این نمایشگاه بیش از 500 هزار جلد کتاب با 47 هزار عنوان عرضه شده است که در بخش عنوان 7 هزار عنوان و در بخش جلد 1000 جلد کتاب نسبت به سال گذشته رشد داشته است، همچنین تعداد 410 ناشر از سراسر کشور آثار خود را با 40 درصد تخفیف در نمایشگاه عرضه کرده اند. /9458/پ202/ج

 

ارسال نظرات