۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۵۳۶۸۵
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

برخی با تهاجم به ولی‌فقیه و مراجع تقلید به دنبال تضعیف امام زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اعتبار ولایت‌فقیه و مراجع تقلید به این است که نوکران و نایبان امام زمان(عج) هستند، گفت: متأسفانه عده‌ای با تهاجم به ولی‌ فقیه و مراجع درصدد تضعیف آنها و به صورت مهم‌تر تضعیف امامت امام زمان(عج) هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجم الدين طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) که در مدرسه عالی خاتم‌الاوصیاء برگزار شد با اشاره به این روایت که زمین از حجت خداوند تا روز قیامت خالی نمی‌شود و هر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، گفت: امام حسن عسکری(ع) در تأیید این روایت فرموده‌‌اند« این روایت حق است، همان‌گونه که روز قیامت حق است».

وی افزود: این روایت که «زمین از حجت خداوند تا روز قیامت خالی نمی‌شود و هر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است» را شیعه و سنی نقل کرده‌اند و این روایت با چهارده لفظ در کتب اهل سنت نقل شده است ولی مضمون تمام آن‌ها این است که زمین از حجت خدا خالی نمی‌ماند.

تلاش امام حسن عسکری(ع) برای اطلاع‌رسانی درباره امامت و غیبت امام مهدی(ع)

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که روایات بسیاری از امام حسن عسکری(ع) درباره امام مهدی(عج) نقل شده است، اظهار داشت: در روایات امام حسن عسگری(ع) یکی دو مورد بسیار بارز است که مهم‌ترین آن اطلاع‌رسانی است، حضرت تلاش فراوانی می‌کردند تا امامت امام زمان(عج) و غیبت ایشان را به مردم و شیعیان اطلاع دهند و این به علت محافظت شدید از امام عسکری(ع) امری دشوار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) امام بعد از خود را با این مضمون معرفی کرده و فرموده است: «امام بعد از من پسرم با نام«م ح م د» است که همنام با پیامبر اکرم(ص) است و هر کس او را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است و جاهل است.

پذیرش تمام اعمال در گرو ولایت است

وی روند مقابله با عمود جاهلیت و فقر اعتقادی را خوب دانست و افزود: باید با تلاش و زحمت بسیار در این مسیر قدم برداریم و مردم را امام زمان(عج) بهتر آشنا کنیم و به آن‌ها بگوییم که هر کاری و هر عملی با ولایت مورد قبول واقع می‌شود و اگر ولایت نباشند هیچ عملی را از ما نمی‌پذیرند.

این محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به این‌که مقر ولایت و فرماندهی امام عصر(عج) به عنوان امام آخر شیعیان همان مکانی خواهد بود که مقر فرماندهی و خلافت امام اول حضرت علی(ع) بود، ابراز داشت: کسی که همه ائمه(ع) را قبول داشته باشد ولی امام زمان خود را قبول نداشته باشد مثل این است که هیچ‌کدام از ائمه(ع) را قبول ندارد و نبوت حضرت محمد(ص) را انکار کرده است.

وی تصریح کرد: اعتبار ولایت‌فقیه و مراجع تقلید به این است که نوکران و نایبان امام زمان(عج) هستند و متأسفانه عده‌ای با تهاجم به ولی‌ فقیه و مراجع درصدد تضعیف آن‌ها و به صورت مهم‌تر تضعیف امامت امام زمان(عج) هستند و با فعالیت‌های مختلف هر کاری را انجام می‌دهند که باید با این افراد مقابله کرد.

تخریب چهار مسجد به دست مبارک امام عصر(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که حجم شبهات بسیار زیاد و سنگین است و دشمنان فهمیده‌اند که قوام نظام اسلامی و تشیع به مهدی آل محمد(ص) است، افزود: دشمنان برای همین امام مهدی(عج) را می‌کوبند و مورد تمسخر و استهزاء قرار می‌دهند و باید جواب این افراد داده شود آن هم نه به صورت حلی بلکه به صورت نقضی، یعنی جوابی به آن‌ها داده شود که شبهات و اعتقادات خود آنان را نقض کند.

وی با طرح این مطلب که برخی از دشمنان می‌گویند که وقتی امام زمان(عج) ظهور کند مساجد مسلمانان را خراب می‌کند، گفت: این صحیح نیست که امام زمان(عج) تمام مساجد را خراب می‌کنند، بلکه چهار مسجد در کوفه را خراب می‌کنند و دلیل تخریب این چهار مسجد این است که این مساجد بعد از شهادت امام حسین(ع) و به شکرانه قتل امام(ع) بنا شدند که امام زمان(عج) این مساجد را تخریب می‌کنند.

دروس مهدوی در حوزه تدریس شود و حوزه طلابی مهدوی تربیت کند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دروس مهدوی باید در حوزه‌های علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: دروس حوزه خوانده شود، اصول و فقه به جای خود مطالعه و مباحثه شود ولی باید مطالب مهدوی و دروسی متناسب با مهدویت و قرآن بیشتر مورد عنایت قرار بگیرد و طلابی تربیت شوند که بتوانند به صورت جدی شبهات را پاسخ دهند و با دشمنان مهدویت و امامت مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: این روند امروزی حوزه‌های علمیه جوابگوی مسائل نیست و باید اقدامات و حرکت‌های اساسی صورت بگیرد و دروس مهدوی و قرآنی در حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اگر به روش کنونی پیش برویم جوابگوی بسیاری از شبهات نخواهیم بود و به مشکل برمی‌خوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی در پایان با بیان این‌که امروز نقطه‌ای در دنیا نیست که شیعه آل محمد(ص) در آنجا حضور نداشته باشد، افزود: این امر جای شکر بسیار دارد ولی کافی نیست و نیاز است شیعه در سراسر جهان بیشتر تقویت شود و بتواند اسباب ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند./907/پ201/ن

ارسال نظرات