۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۳۷۵۲
عضو جامعه مدرسین:

باید با افکاری که حکومت قبل از امام زمان را باطل می‌دانند مبارزه کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار مقابله با افکاری شد که حکومت قبل از امام زمان را باطل می دانند و تاکید کرد: مردم باید در برابر کسانی که به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی هستند هوشیار باشند و با مروجان فرهنگ بی مسؤولیتی در زمان غیبت مبارزه کنند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک شنبه شب در مراسم جشن ولایت در امتداد غدیر که در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد،‌ مسأله مهدویت و ظهور را حقیقتی غیر قابل انکار دانست و گفت: این حقیقت به خوبی ار آیات قرآن کریم قابل اثبات است.
مسأله مهدویت و ظهور امری اثبات شده در آیات و روایات است
وی با بیان این‌که اهل تسنن نیز در کتب تفسیری خود به امر ظهور و مهدویت اشاره کرده‌اند، ابراز داشت: در کتب تفسیری اهل تسنن و در ذیل برخی از آیات نام حضرت مهدی(عج) ذکر شده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با وجود این همه برهان و دلیل برای اثبات مهدویت و ظهور حضرت مهدی(عج) جایی برای تشکیک در این مسأله نیست مگر برای کسانی که از حقیقت قرآن فاصله داشته باشند، ظهور حضرت به عنوان منجی یک مسأله مسلم است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که مسأله مهدویت و ظهور حضرت حجت(عج) بوسیله عقل نیز قابل اثبات است، اظهار کرد: خداوند دین و انبیای الهی را نفرستاده که عده اندکی از بشر هدایت شوند این خلاف حکمت الهی است و خداوند به دنبال تکامل و کمال بشریت است.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: دین اسلام باید به نحو کامل به بشریت عرضه شود و یک ظرف زمانی باید وجود داشته باشد تا این دین در آن زمان به مردم عرضه شود.
وی با تأکید بر این‌که مسأله ظهور و مهدویت یک قضیه مسلم قرآنی است، خواستار ورود علما و فضلای حوزه در تبیین ریشه قرآنی مسأله مهدویت شد و ابراز کرد: نباید گمان شود که مسأله مهدویت تنها یک فکر شیعی محض است گرچه در معارف ما به دقیق‌ترین وجه راجع به مسأله مهدویت سخن گفته شده است.
بهره مندی از دوران غیبت برای رشد و رسیدن به کمال 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که فلسفه غیبت باید مورد تأمل و توجه قرار گیرد، گفت: در روایات آمده که عبادت انسان در زمان غیبت برتری دارد نسبت به کسانی که زمان حضور معصوم(ع) را درک کرده‌اند و این امتیاز بزرگی است که خداوند به انسان داده است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به روایاتی نزدیک‌ترین حالت انسان به خدا را در زمان غیبت معصوم(ع) خواند و اظهار کرد: قرب به خدا در این زمان به خاطر این است که گرچه انسان مؤمن معصوم(ع) را نمی‌بیند اما آنقدر ایمانش قوی است که اعتقاد دارد با غیبت، حجت بودن امام زمان(عج) از بین نمی‌رود.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: انسانی که دسترسی به حجت خدا ندارد اما اعتقاد به حجت دارد عبادتش متفاوت و پنجاه برابر فردی که زمان حضور معصوم(ع) را درک کرده ثواب دارد.
وی با تأکید بر این‌که در مسأله غیبت حکمتی نهفته شده و نباید تنها به نکات سلبی آن توجه کرد، گفت: انسان مؤمن باید از این فرصت بهترین استفاده‌ها را ببرد؛ هرچه در این ایام ایمانمان قوی تر شود به خدا نزدیک‌تر خواهیم شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که رشد و تعالی انسان در زمان غیبت فراهم شده است، اظهار داشت: غیبت دارای اسرار فراوانی است که اگر انسان به آنها توجه کرده و ایمان خود را تقویت کند سعادتمند می‌شود؛ خداوند قرب و کمال واقعی را در زمان غیبت قرار داده است.
انسان منتظر هیچ‌گاه منزوی نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که انسان باید همیشه خود را در محضر امام زمان(عج) ببیند، ابراز کرد: انسان باید حب و علاقه خود را نسبت به امام زمان(عج) بیشتر کند؛ انسان منتظر هیچ گاه منزوی نیست.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با انتقاد از کسانی که به دنبال ترویج بی مسؤولیتی انسان در زمان غیبت هستند، گفت:‌ بنا بر روایات همیشه نزاع میان حق و باطل جریان دارد و منتظران واقعی کسانی هستند که برای اثبات حق مبارزه کرده و در برابر ظلم و ظالم ساکت ننشینند.
وی همچنین افزود: برخی می‌گویند در زمان غیبت معصوم حتی از امر به معروف و نهی از منکر نیز باید اجتناب کرد و اجرای حدود الهی را باید به زمان حضور معصوم(ع) موکول کرد؛ این یعنی تعطیلی احکام اسلامی، سیاسی، اجتماعی و قضایی و دیگر چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی بر ضرورت هوشیاری مردم در برابر کسانی که به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی هستند تأکید کرد و گفت: عده‌ای به دنبال تهی کردن حقیقت اسلام هستند و باید با افکاری که حکومت قبل از امام زمان(عج) را باطل می‌دانند مبارزه کرد./927/پ201/ج ‌
ارسال نظرات