۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۵۳۹۵۵

سفیر پیشین اسرائیل در مصر: اسراییل صلح طلب است

خبرگزاری رسا _ سفیر پیشین اسرائیل در مصر :قدرت گرفتن اسلام گرایان مخالف انتظارات ماست.
ايزاک ليوانان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرنگار شبکه بی بی سی طی مصاحبه ای با سفیر پیشین اسرائیل در مصر به موضوع روابط اسرائیل و کشورهای عربی پرداخت.


ایزاک لیوانان  در این گفتگو ضمن ابراز نگرانی از اتفاقات رخ داده در جهان عرب، گفت: وقتی این اتفاقات شروع شد نتیجه ای را که ما انتظار داشتیم به دست نیامد و اسلام گرایان و اخوان المسلمین قدرت گرفتند.


وی در ادامه مدعی شد که 40 سال است که سیاستهای اخوان المسلمین را تحت نظر داریم و مطمئن هستم که اسرائیل را دوست ندارند، ولی در دست داشتن قدرت به مدت زیاد در دست آنها بدبین کننده است، البته آنها می دانند که باید با ما صلح کنند، وی دلیل صلح مصر با اسرائیل را آمریکا و سرمایه گذاری این کشور در مصر عنوان کرد.

این دیپلمات بلند پایه اسراییلی  در خصوص فلسطین و آینده فلسطینیان گفت: اعضای تشکیلات خودگردان، مشروعیت اسرائیل را قبول ندارند و حاضر نیستند که با اسرائیل مذاکره کنند.


در حالی که جهانیان شاهد بودند  اسرائیل همیشه شروع کننده جنگ با فلسطینی ها بوده است و از کشتن کودکان و زنان فلسطینی نیز بیم ندارد، وی ضمن ادعای صلح طلبی عنوان کرد که مشکل از طرف فلسطینی ها و اعراب است ، ما صلح طلب هستیم و آنها باید تفکرشان را در خصوص اسرائیل عوض کنند./9161/خ

ارسال نظرات