۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۴۱۶۱

پنجاه و دومین شماره ندای طالبیه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و دومین شماره دوهفته‌نامه ندای طالبیه ویژه‎نامه خبری حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی منتشر شد.
نداي طالبيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‎ پنجاه و دومین شماره دوهفته‌نامه ندای طالبیه، ویژه‌نامه حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی منتشر و در اختیار مراکز حوزوی و دینی این استان قرار گرفت.


ارزیابی قرآنی طلاب آذربایجان شرقی، ترویج خرافه با ثبت ملی برخی از آئین های عزاداری، بررسی موقوفات مدارس علمیه استان، گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه مرند در سال تحصیلی گذشته، حمایت از پایان نامه ها و پژوهش های دینی و حوزوی در تبریز، حفظ موضوعی آیات قرآنی در حوزه علمیه میانه، برگزاری دوره آموزش احکام ویژه دانش آموزان ورزقان و نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه مرند از مهم‌ترین مطالب این نشریه است.

 

احداث حوزه علمیه ابافاضل در بخشایش، برگزاری کنگره کوثر بی کرانه در تبریز، کارگاه آموزشی فقه بازار در هریس، دوره مربیگری قرآن طلاب خواهر سطح سه تبریز، گردهمایی ائمه جماعات مساجد تبریز و همچنین اخبار دیدارهای آیت‌الله شبستری با اقشار مختلف مردم از دیگر مطالب پنجاه و دومین شماره دوهفته‌نامه ندای طالبیه به شمار می‌رود.

 

بنابراین گزارش، «کتاب از دست طلبه رها نشود» گفتاری از توصیه‌های مقام معظم رهبری به طلاب علوم دینی در ستون دیدگاه و «استاد مدرسه نور و اخلاق؛ گذری بر سیره مرحوم آیت الله تهرانی» در ستون اخلاق در حوزه این شماره به چاپ رسیده است.

 

همچنین در صفحات پرونده این شماره یادداشتی با عنوان «29 بهمن سال 56؛ در تبریز چه گذشت؟» نگاهی تحلیلی، اسنادی و تاریخی به قیام 29 بهمن مردم تبریز در صفحات پرونده پنجاه و دومین شماره ندای طالبیه چاپ شده است.

 

گفتنی است، دوهفته‌نامه ندای طالبیه به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا و بیت آیت الله شبستری در تبریز منتشر می‌شود./935/ن601/ق

ارسال نظرات