۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۴۲۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

ثمره وحدت مسلمانان پایان تجاوزهای مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر وحدت میان مسلمانان جهان،گفت: اگر این وحدت به شکل شایسته ای تقویت شود می تواند جلوی تجاوز مستکبران و چپاول کشورهای اسلامی را بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت بین مسلمانان را یک امر ضروری و عقلانی دانست و اظهار داشت: اگر اتحاد ما منجر به تشکیل یک حکومت واحد جهانی می شد دیگر استکبار جهانی جرأت نمی کرد هر روز یکی از ممالک اسلامی را چپاول کند و منافع و ناموس مسلمانان را مورد تهاجم قرار دهد.


وی با اشاره به تجاوزهای آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سایر کشورهای استکباری، گفت: یک روز سوریه، روز دیگر عراق پس از آن پاکستان و همچنان این تهاجمات ادامه دارد؛ 8 سال جنگ تحمیلی علیه ایران نیز یکی دیگر از نمونه های زیاده خواهی و چپاول کشورهای سلطه است.


مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید به این که ضرورت وحدت بین مسلمانان امری مسلم است و نیاز به استدلال ندارد، ابراز داشت: اگر کسی به یک خانواده حمله کند اعضای آن خانواده هرچقدر هم که باهم اختلاف نظر داشته باشند به حکم عقل در برابر آن دشمن مشترک متحد می شوند تا خطرش را دفع کنند و مسائل شخصی خود را در جای دیگر و با استدلال و منطق حل می کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی افزود: مسائل جهان اسلام و هر کشور دیگری نیز به همین شکل است؛ در ایران ما مذاهب و قومیت های مختلفی داریم، کرد و لر، ترک و بلوچ، سنی و شیعه، مسیحی و یهودی همه در کنار هم مواضع مشترکی در مقابل دشمنان خارجی دارند.


وحدت میان امت اسلامی با حفظ اصول در تضاد نیست

وی اتحاد بین مسلمانان را با حفظ اصول مذاهب مختلف در تضاد ندانست و گفت: ما مسلمان ها دشمنان مشترکی داریم و باید برای حفظ مسائل مشترک تلاش کنیم؛ وحدت به این معنا نیست که دست از مذهب و عقاید خود برداریم بلکه یعنی به تفاهمات خود تکیه کنیم، ما باید از مفاهیمی همچون توحید، کعبه، قرآن، ضروریات اسلام، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم، دفاع کنیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسلمانان باید به عقاید و نظرات هم دیگر احترام بگذراند، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید به خدایان بت پرستان دشنام ندهید تا آنها نیز به خدای متعال توهین نکنند، وقتی وظیفه ما در برابر مشرکان این چنین است پس در واکنش به اختلافات میان مسلمانان تکلیف بسیار سنگین تری داریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی همه مشکلات کشورهای اسلامی را ناشی از تفرقه های القایی دشمنان دانست و گفت: همه ترورها، جنگ ها، هجمه فرهنگی علیه اسلام ناشی از ضعف اتحاد بوده؛ باید به دنبال اتحادی باشیم که شایسته عظمت کشورهای اسلامی باشد.


تبیین نقش بی بدیل امام و رهبری در گسترش وحدت اسلامی
وی با اشاره به نقش بی بدیل امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در ایجاد و گسترش وحدت بین مسلمانان، اضافه کرد: بنا به سفارش خداوند که می فرماید« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» همه کشورهای اسلامی با الگو برداری از ایران می توانند این اتحاد را مستحکم تر کنند.


مدیر حوزه علمیه همدان گفت: مردم ایران با بهره مندی از رهنمود های امام راحل و رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیده اند که همه باید با اتحاد خود در مقابل استکبار بایستند؛ البته جنبش هایی که امروز در کشورهای اسلامی شاهد هستیم نشان می دهد آنها نیز به این نتیجه رسیده اند و با تأسی به انقلاب ما این راه را دنبال می کنند.

 

نهادینه کردن فرهنگ استکبار ستیزی در گرو تقویت مبانی فکری است
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی نهادینه کردن مبارزه با استکبار و استبداد در میان کشورهای اسلامی را در گرو تقویت مبانی فکری و نظری دانست و اظهار کرد: باید این نکته عقلانی را در کشورهای زیر سلطه رواج دهیم که با ایستادگی در برابر دشمن خود را از چنگ استکبار نجات می دهیم و هم از تعرض به سایر ممالک اسلامی جلوگیری می شود.


وی ادامه داد: پیامبر(ص) به همین شکل پایه های اسلام را تقویت کرد؛ حضرت نزدیک به 13 سال در مکه زمینه تشکیل حکومت اسلامی را فراهم می کرد، امام(ره) نیز با بهره مندی از این تئوری ناب نبوی مقدمات قیام خود را ابتدا میان حوزویان، نخبگان مطرح کرد و بعد انقلاب فرا گیر و منجر به پیروزی شد.


غرب با اصل اسلام مشکل دارد، این باور امروز جهان اسلام این است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گسترش روز افزون موج بیداری اسلامی، گفت: امروز مسلمانان این مطلب را پیگیری می کنند؛ امروزه جهان اسلام دریافته که غرب با اصل اسلام مخالف است و این مسأله را بی پرده مطرح می کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی بیداری اسلامی را ثمره بصیرت بخشی و روشنگری های انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: ابتدا باید حوزه های علمیه، اساتید و دانشمندان کشورهای اسلامی از نظر مبانی فکری مهیا شوند تا کم کم زمینه عمل و اجرای اندیشه های ناب اسلام در این کشورها فراهم شود./928/ت302/ج


ارسال نظرات