۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۲۵۰
هافینگتون پست:

ایران هرگز از حق هسته ای خود برای غنی سازی صرف نظر نمی‎کند

خبرگزاری رسا ـ سایت خبری هافینگتون پست با اشاره به مذاکره اخیر 1+5 با ایران گفت: ایران در تمامی جلسات داشتن انرژی هسته ای را حق مسلم خود دانسته و از این خواسته قدمی عقب نخواهد گذاشت.
ايران

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هافینگتون پست، آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نیز به پایان رسید. نشست‌های پیشین ایران و شش قدرت جهانی در مسکو، بغداد، آنکارا و وین برگزار شد و این بار نام قاهره یا یکی از شهرهای دیگر مصر به میان آمده است.

 

این سایت خبری افزود: غرب از ایران می خواهد دست از تولید انرژی بردارد ولی ایران اصرار دارد که به دنبال سلاح هسته ای نیست و بارها با استناد به حکم سال 2005 (حضرت) آیت الله خامنه ای که استفاده از سلاح اتمی را تخلف از اصول اسلامی و حرام دانسته است, می گوید که فقط انرژِی هسته ای را برای تهیه سوخت برای راکتور استفاده خواهیم کرد.

 

هافینگتون پست افزود: رهبران ایران می دانند تنها راه برای کاهش فشار اقتصادی و احتمالا تهدید به اقدام نظامی مذاکره با شش قدرت جهان است.

 

این سایت خبری نوشت: ایران نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را نشات گرفته از اطلاعات غلط ارائه شده به این آژانس از سوی سیا(سازمان جاسوسی آمریکا) می داند.

 

این سایت در بخشی دیگر نوشت : ایران می گوید هرگز از حق هسته ایش برای غنی سازی اورانیوم صرف نظر نخواهد کرد و تنها ممکن است در صورت لغو تحریم ها غنی سازی 20 درصدی را تعلیق کند.

 

گفتنی است علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه ایران، دیروز پیشنهاد کرد که قاهره به عنوان مکان جدید مذاکرات ایران با گروه ١+۵ در نظر گرفته شود.

وی گفت که مقام‌های مصری از این پیشنهاد ایران که در جریان سفرش به مصر مطرح شد استقبال کرده‌اند./982/ب902/ک

ارسال نظرات