۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۵۴۵۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بحران سوریه بدون نقش آفرینی ایران حل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین جریان‌های مختلف فکری درقبال شرایط سوریه تصریح کرد: روسی‌ها می‌گویند اگر در کنفرانس ژنو بدون ایران تصمیمی گرفته شود باشکست مواجه خواهد شد.
حقيقت پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عصر امروز یک‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله، سوریه را محل عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی دانست و گفت: آمریکا به‌دلیل دفاع سوریه از ایران، حزب‌الله و فلسطین به‌دنبال انتقام‌گیری سنگینی از این کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران در جنگ سی‌وسه و بیست‌ ودو روزه کمر اسراییل را می‌شکند و در جنگ هشت روزه این رژیم را مفتضح می‌کند، به‌دلیل وجود سوریه است و لطمه به سوریه از این جهت که تکیه‌گاه فلسطین و لبنان محسوب می‌شود، از اهداف جدی اسراییل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سوریه را حلقه وصل مقاومت امام‌خمنی(ره) ارزیابی کرد و ابراز داشت: امام‌خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به ‌راحتی عراق را فتح کرد و سپس در سوریه، فلسطین و لبنان هم جواب مثبت گرفت و اگر حلقه میانه این رشته که سوریه است سقوط کند، ارتباط انقلاب اسلامی با لبنان، مصر و فلسطین قطع می‌شود.

حقیقت پور تمرکز امروز توطئه‌های دشمنان را متوجه سوریه دانست و گفت: دشمنان بزرگ‌ترین لطمه به سوریه را از ناحیه ستون ‌پنجم زدند زیرا برخی از فرماندهان، وزرا و مسؤولان در رژیم رخنه کرده و ضربه‌های اساسی وارد کردند.

اعزام سی هزار نیروی سلفی به سوریه

وی با اشاره به این‌که دشمنان بالغ بر  سی‌هزار نیروی سلفی القاعده را از کشورهای مختلف به سوریه آورده‌اند، اظهار داشت: کسانی که امروز سلفی‌ها را به سوره آورده‌اند، مدتی بعد هم از این گروه برای لشگرکشی به عراق، مالی و میانمار استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قطر، ترکیه و عربستان در جهت سقوط سوریه واردعمل شده‌اند، ابراز داشت: درباره سوریه چهار نگاه و جریان مختلف در خاورمیانه وجود دارد که خط ایران به‌همراه چین و روسیه نخستین نگاه به سوریه است که به‌‌دنبال استمرار حاکمیت بشار اسد و ایجاد تحولات سیاسی در سوریه از طریق صندوق رأی هستند که البته این جریان به ‌رهبری ایران پیروز صحنه سوریه است.

حقیقت پور از عراق، پاکستان، مالزی، اندونزی و کویت به‌عنوان جریان بی‌تحرک و بی‌خاصیت در نگاه به سوریه نام برد و ابراز داشت: این جریان از جنایات رخ‌ داده حمایت نمی‌کند و طرفدار ابقای بشار اسد است، اما تحرک جدی در این راستا از خود نشان نمی‌دهد.

وی جریان اروپا را سومین نوع نگاه به سوریه عنوان کرد و گفت: این جریان طرفدار رفتن و سقوط بشاراسد نبود اما معتقد به‌ضرورت تغییر رفتار و عدم حمایت بشار اسد از حزب‌الله، فلسطین و ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان چهارم شامل فرانسه، ترکیه، قطر و متإسفانه مصر می‌شود که به دنبال براندازی نظام سوریه هستند اما امروز سوریه به‌دلیل پایداری، صبر و استقامت بشاراسد از بحران براندازی عبور کرده است.

سردار سلیمانی اهداف مقام معظم رهبری را پیاده می کند

حقیقت پور با اشاره به تأکید روسیه به أخضرابراهیمی مبنی بر ضرورت حضور ایران در کنفرانس ژنو عنوان داشت: روسی‌ها می‌گویند اگر بدون ایران تصمیمی بگیریم با شکست مواجه خواهد شد و همچنین در غیاب ایران، این کشور و سوریه را از دست می‌دهیم.

وی پیروزی ایران در عراق و سوریه را حاصل دیپلماسی جهادی ارزیابی و تأکید کرد: دیپلماسی جهادی دکترین طراحی شده از سوی امام‌خمینی(ره) و در چارچوب اندیشه‌های ناب مقام معظم رهبری است که با متولیان خاصی دنبال می‌شود و سنگرها را فتح می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی اسطوره‌ای برای ایران و مالک اشتر علی زمان است که اهداف مقام معظم رهبری را در عراق و جای‌جای جهان پیاده می‌کند و به‌دلیل اتکا به منابع ناب اعتقادی و اندیشه‌های ناب امام و رهبری، فعالیتش توأم با برکت و ایجاد پیروزی است.

حقیقت پور همچنین تصریح کرد: پیچ تاریخی ثابت کرد تنها مسأله‌ای که می‌تواند اسراییل را مضمحل کند، استفاده از آموزه‌ها، تاکتیک‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که دشمن از ابزار حقوق بشر در آستانه انتخابات علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، ابراز داشت: دشمنان برای ستار بهشتی که روزانه دوازده نفر از وبلاگ او بازدید می‌کردند فضاسازی گسترده‌ای به‌راه انداختند.

آمریکا باید ایران را به عنوان یک قدرت هسته ای قبول کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دشمنان در بحث هسته‌ای قصد حل‌کردن موضوع را نداشته و انحراف ایجاد کردند، تصریح کرد: ما علائمی از تغییر رفتار آمریکا ندیدیم و همچنین آنان باید ایران را به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای قبول کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از طریق بنگاه رسانه‌ای الجزیره عکس‌های مربوط به دویست سال قبل در میانمار را نمایش دادند تا مقدمات حضور خود در خلیج بنگال و همسایه شدن با چین و به‌تبع آن کنترل کره‌شمالی را فراهم کنند؛ در میانمار تخت مسلمانان مجروح در بیمارستان نی و حصیر است و در فقر و فلاکت عجیبی به‌سر می‌برند.

وی اندیشه اخوانیت را شبیه به نهضت آزادی دانست و با بیان این‌که اخوانی‌ها مانند بازرگان معتقد به اقدام‌های رادیکال و انقلابی نیستند، گفت: جریانی که در مصر مقابل مرسی ایستاده، سکولاریسم است که برخی از نیروهای قدیمی مصر جزو آنها هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مرسی در آمریکا درس خوانده و سی سال مقیم این کشور بوده است، ابراز داشت: اگر مصر پاک مورد نظر ایران تحقق پیدا کند، آفریقا تغییر می‌کند و ایران، عراق، سوریه و مصر می‌توانند بسیاری از تحولات خاورمیانه را برای مسلمانان و انقلابیون رقم بزنند./956/پ201/ج

ارسال نظرات