۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۴۷۹۹
نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

انحلال دولت بلوچستان درس عبرتی برای دولتمردان فاسد است

خبرگزاری رسا - نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کنفرانس وحدت اسلامی در پاکستان تاکید کرد:انحلال دولت بلوچستان درس عبرت بزرگی برای دولتمردان فاسد است.
محمد امين شهيدي  نايب رييس مجلس وحدت مسلمين پاکستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین شھیدی، نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کنفرانس وحدت اسلامی که روز گذشته در ھتل اسلام آباد این کشور با عنوان «راھکارھای حل مشکلات مسلمانان جھان و اتحاد مسلمانان» که به همت جنبش دانشجویان شیعه پاکستان برگزار شد، مسلمان جھان را به اتحاد و ھمدلی فراخواند.


حجت الاسلام شھیدی با بیان این که جھان اسلام در سیاست‎ھای استکباری آمریکا و غرب می سوزد، شھروندان پاکستانی را فاقد امنیت لازم دانست و تاکید کرد: اھمال دیوان عالی کشور و قوہ قضاییه پاکستان در وظایف خود به تشدید حمله تروریستی گروہ‎ھای افراطی وھابی در این کشور منجر شده است.    
 

وی افزود: امانت و دینداری از سوی دولتمردان و محاکمه جنایتکاران به برقراری امنیت در کشور و ریشه کن شدن گروہ‎ھای تروریستی افراطی در پاکستان منجر می شود.


 نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان تاکید کرد: اختلاف در دیدگاہ سبب رشد امت اسلامی و اختلاف در عمل، زمینه پستی و ننگ ملت‎ھای اسلامی جھان را فراھم می سازد.


وی پیامبر اسلام(ص) را اسوہ عدالت اجتماعی، اعتماد به نفس، کرامت‎ انسانی، اعتدال و میانه روی، نظم، صبر و استقامت دانست و بیان داشت: دوری جوامع سیاسی و دولتمردان از سیره حضرت محمد(ص) از دلایل عمده سوء استفادہ از طبقه ضعیف و بی سواد جامعه است.


این روحانی شیعه پاکستانی در ادامه سخنان خود  از تظاھرات مولانا فضل الرحمان رییس جمعیت علمای اسلام پاکستان علیه دولت فعلی بلوچستان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: مخالفان راھپیمایی و ھمایش طاھر القادری رییس منھاج القران خود در حال تدارک راهپیمایی هستند.


وی به ماهیت روشن مولانا فضل الرحمان اشاره کرد و افزود: سکوت در برابر کشتار شیعیان بلوچستان و سایر شهروندان و حمایت از نخست وزیر فاسد و نااھل حامی گروھک تروریستی بلوچستان بیانگر طبع تروریستی این روحانی وھابی است.


حجت الاسلام شھیدی انحلال دولت بلوچستان را درس عبرتی برای تمام دولتمردان فاسد پاکستان عنوان کرد و ابراز داشت: مردم هوشیار پاکستان با دولت حامی تروریسم و استکبار جھانی مبارزہ جدی خواھند کرد.


وی در پایان خاطر نشان ساخت: تجمع گسترده شهروندان در بلوچستان پاکستان از سوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در تاریخ 29 ژانویه(22بهمن) با مشارکت شخصیت‎های سیاسی و دینی از سراسر کشور برگزار می شود./988/ب901/د

ارسال نظرات