۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۵۴۸۲۲

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب استان قم

خبرگزاری رسا ـ محصولات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی مورد توجه علاقه مندان به موضوعات مرتبط با آن قرار گرفت.
 مرکز اسناد انقلاب اسلامي

خانم ملا حسینی مدیر فروش غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری رسا بیان کرد: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با 150 عنوان کتاب مرتبط با انقلاب اسلامی از جمله خاطرات خاندان پهلوی، دفاع مقدس، سیاست و... در هشتمین نمایشگاه استانی کتاب قم حضور یافته است .

ملا حسینی گفت: کتابهای «تکیه گاه، محمد حسن روزی طلب»، «بررسی عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی»، «تاریخ تشیع، روح الله حسینیان»، «عصر مرجعیت در دوران گسترش» و «آیت ا...شریعتمداری به روایت اسناد» از جمله کتب مهم حاضر در این غرفه است.

وی اظهار کرد: کتب «ثلاث مراجع»، «گفتمان مصباح»، «چهارده قرن تلاس شیعه»، «مجموعه خاطرات محمدی ری شهری» و «تکیه گاه» از پرفروش‌ترین آثار حاضر در این غرفه بوده است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان مؤسسه پژوهشی تاریخ انقلاب اسلامی ایران و به منظور جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به نهضت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) جهت انجام تحقیقات مستند تاریخی و سندیت تدوین و نگارش تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرد، در این راستا تلاش زیادی صورت گرفت تا اسناد موجود مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی جمع آوری شود.

در سال 1367 حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رییس وقت مرکز، ضمن قدردانی از تلاشهای ایشان و مجموعه همکاران وی، با ابراز عدم رضایت از انتشار تاریخ های غیر واقعی از طرف وابستگان به شرق و غرب، ضمن تشویق به نگارش تاریخی واقعی و مستند، پی گیری جدی تر در خصوص جمع آوری همه اسناد اعم از نوشته، صدا و تصویر را مورد تاکید قرار دادند، بر این اساس و از آن تاریخ عملا مرکز اسناد انقلاب اسلامی به محلی برای جمع آوری و نگهداری کلیه اسناد انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد.

شایان ذکر است در هنگام اذان، نماز جماعت مورد استقبال بازدید کنندگان این نمایشگاه قرار می گیرد تا جایی که به علت کثرت جمعیت و کمبود فضا، نماز در دو نوبت به جماعت اقامه می شود./996/پ202/ق

ارسال نظرات