۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۹۴۸

حزب الله لبنان و روسیه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان و وزارت خارجه روسیه در پیام‎های جداگانه حمله هوایی اسرائیل به مرکز تحقیقات پژوهشی و علمی سوریه را به شدت محکوم کردند.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در بیانیه‎ای با محکومیت حمله نظامی روزگذشته رژیم صهیونیستی به مرکز تحقیقات پژوهشی و علمی سوریه تاکید کرد: حمله نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه، پشت پرده جنایت‎های هولناک دو ساله علیه ملت مظلوم سوریه و تلاش برای نابودی این کشور و ارتش آن را نشان می دهد.


این حزب افزود: هدف از این حمله نظامی به سوریه، نابودی خط مقاومت و ایجاد توطئه‎ای بزرگ علیه ملت‎های اسلامی و عربی است.


حزب الله لبنان در این بیانیه خاطرنشان کرد: این حمله وحشیانه باید به شدت از سوی مجامع بین المللی و تمامی کشور‎های عربی و اسلامی محکوم و پاسخ سختی به این گردن کشی‎ها داده شود، اما متاسفانه ما به سکوت جامعه جهانی در برابر چنین جنایت‎هایی عادت کرده‎ایم.


حزب الله اظهارداشت: حزب الله کمال همدردی را با مردم، دولت و ارتش سوریه اعلام می کند.

 

عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان نیز تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی، تجاوز آشکاری است که ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

 

وی افزود: این تجاوز آشکار ماهیت اسرائیل از سال 1948 تا به حال را نشان می دهد، اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت عربی است.

 

وزیر امور خارجه لبنان، تصریح کرد: صلحی که اسرائیل می‌خواهد آن را تحمیل کند هرگز در منطقه امکانپذیر نیست و صلح و امنیت را برای این رژیم متجاوز فراهم نمی‌سازد. اعراب باید موضع قاطعی در برابر این تجاوز اتخاذ کنند.

 

وزارت خارجه روسیه نیز در پیامی اعلام کرد که نسبت به انتشار گزارش‌ها در خصوص وقوع این حمله اسرائیلی به شدت نگران است و در صورت تایید این اطلاعات آن را کاملا محکوم می‌کند.

 

این وزارت خانه اعلام کرد: در صورت درست بودن این اخبار ما در برابر حمله غیر موجه علیه یک کشور دارای حاکمیت و استقلال قرار داریم.

 


گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حاکمیت و حریم هوایی سوریه، یک مرکز تحقیقات علمی را در نزدیکی دمشق مورد هدف حمله خود قرار دادند که طی آن دو نفر کشته و تعدادی مجروح شدند. مخالفان مسلح حکومت سوریه طی ماه‌های اخیر چند بار تلاش کرده بودند کنترل این مرکز را به دست گیرند اما موفق نشده بودند. /994/ب902/د

ارسال نظرات