۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۰۲۸
خطیب جمعه نجف اشرف در گفت‎وگو با رسا:

امام خامنه‎ای الگوی کامل آزادی خواهی و طاغوت ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از مقام معظم رهبری به عنوان الگوی کاملی از آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و طاغوت یاد کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف و از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از گسترش تکفیر در جهان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: در عصری زندگی می کنیم که صدای تکفیری افزایش یافته است به همین علت ضروری است که امت اسلامی صدای تقریب و وحدت را به گوش جهانیان برساند.


وی افزود: مذهب اهل بیت(ع) به تمامی مسلمان جهان احترام می گذارد، به تعدد مذهبی ایمان دارد و از هر ندای تکفیری بیزار  است.


خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به گسترش روزافزون تشیع در جهان، تصریح کرد
: ما در مسیر گسترش اسلام و بیداری اسلامی قرار داریم که نتایج مثبت فراوانی به همراه داشته است. جهان اسلام در حال گرایش شدید به سوی فرهنگ اهل بیت(ع) است و امت اسلامی به مرحله آزادی خواهی و سرنگونی حکام ظالم رسیده است.

 

حجت الاسلام قبانچی خاطر نشان ساخت: آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و طاغوت از سیره انبیای الهی است که می توان از امام خمینی(ره) و امام خامنه‎ای به عنوان نمونه و الگوی کاملی از این موضوع یاد کرد.


عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‎وگو به بررسی اوضاع سیاسی کنونی در عراق پرداخت و تاکید کرد:نظام سیاسی عراق، 10 سال پیش با مشارکت همه مذاهب و قومیت‎ها و با تاکید بر وحدت ملی و اسلامی تاسیس شد و قانون اساسی نیز به همه مذاهب احترام می گذارد. نظام سیاسی نوین عراق توانست از این تجربه و دوران سخت با سربلندی و پیروزی خارج شود.

 

وی ادامه داد: تهدید و فتنه همیشه در برابر عراق قرار داشته و مسأله جدیدی نیست.  ما در این ده سال با همه نوع تهدید روبرو بودیم و دشمنان به شدت تلاش کردند تا این نظام را تحت تاثیر قرار دهند، اما همه این دسیسه‎ها به فضل الهی با شکست مواجه شدند و شاهد پیروزی حق و کلمه توحید هستیم.

 

استاد حوزه علمیه نجف به مشکلات کنونی عراق اشاره کرد و گفت: عراق در زمینه امنیتی و خدماتی با مشکلات فراوانی مواجه است که باید به سرعت حل و زمینه‎های زندگی مطلوب و در شأن مردم فراهم شود./994/ب911/د

ارسال نظرات