۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۵۵۰۳۰
یکی از علمای عراق در گفت‎وگو با رسا:

دشمن مشترک شیعه و سنی تحمل عزت مسلمانان را ندارد

خبرگزاری رسا ـ یکی ازعلمای عراق با اشاره به این که بیگانگان توانایی مشاهده عزت مسلمانان را ندارند، تاکید کرد که دشمنان با فتنه مذهبی درصدد ضربه زدن به اسلام هستند.
ابورغيف



حجت الاسلام سید عمار ابورغیف از علمای عراق در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت وحدت اسلامی گفت: وحدت اسلامی یعنی اداره کردن حکیمانه جامعه اسلامی که یک امر بسیار طبیعی و ضروری برای زندگی بشریت است.


وی خاطرنشان کرد: با اینکه خداوند تبارک و تعالی انسان‎ها را متنوع و با رنگ، زبان و ملیت‎های متنوع آفریده استٰ اما پیامبر اکرم(ص) به خوبی توانست این جامعه متنوع را اداره کند و این نشان می دهد که تنوع رنگ و زبان و نژاد نمی تواند بهانه‎ای برای دشمنی باشد.


حجت الاسلام ابورغیف تصریح کرد: اداره جامعه و امت اسلامی یک امر بسیار ضروری است، زیرا اگر سیره نبی اکرم(ص) را مشاهده کنیم، در می یابیم که پیامبر اعظم(ص) جامعه و امت اسلامی را حکیمانه اداره کرده است و به همین دلیل امت اسلامی در هنگام نزاع و اختلاف به او رجوع می کردند.

 

این عالم عراقی ادامه داد: بسیاری از نزاع‎ها و اختلاف‎ها در جامعه اسلامی را می توان با تسامح، تفاهم و پذیرش خطاهای دیگران حل و فصل کرد.


وی از عوامل بیگانه به عنوان بزرگترین دشمن شیعه و سنی یاد کرد و اظهار داشت: بیگانگانی که توانایی مشاهده عزت و قدرت اسلام را ندارند، بزرگترین دشمن مشترک شیعه و سنی هستند که به نزاع و فتنه‎های مذهبی و طایفه‎ای میان مسلمانان دامن می زنند. عوامل داخلی نیز در این اختلاف‎ها نقش دارند اما تاثیر آنها به مراتب کمتر از بیگانگان است.


حجت الاسلام ابورغیف در پایان یادآور شد: تزلزل در همبستگی و همفکری سبب دخالت و نفوذ عوامل خارجی بر عراق می شود./994/ب911/د

ارسال نظرات