۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۵۵۰۶۱
آیت الله شبستری:

مردم سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بایستی با تحریم کالاهای خارجی و گرایش به تولید داخل با حمایت از سرمایه ایرانی زمینه اشتغال و افزایش تولید داخلی فراهم شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در خاک سوریه اظهار داشت: حمله هوایی این رژیم به یک مرکز تحقیقاتی در حومه دمشق اقدامی تجاوزکارانه و محکوم است.

 

وی با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر و آزادی در جوامع غربی نسبت به این تجاوز رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: حمله هوایی به سوریه تجاوز آشکار به این کشور و مصداق عینی نقض حقوق بشر است، دول غربی حامی تروریست های سوری بدانند که چنین اقداماتی نمی تواند مانع اضمحلال رژیم صهیونیستی شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که سوریه در خط مقدم مقاومت و حامی اصلی انتفاضه فلسطین محسوب می شود، تصریح کرد: همان گونه که تیرها و امدادهای غیبی خداوند در جنگ های 33 روزه و 8 روزه موجب ذلت و شکست صهیونیست ها شد، بار دیگر نیز وعده خداوند در خصوص پیروزی حق بر باطل تحقق خواهد یافت.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به وضعیت معیشتی مردم از سوی مسؤولان امر شد و با تأکید بر نظارت دقیق‌تر بر قیمت‌های بازار اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز در کشور حاصل برخی سوء مدیریت‌ها بوده که بایستی هر چه سریع‌تر مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

 

وی با بیان این‌که تحریم‌های غرب سهم کوچکی در مشکلات اقتصادی کشور را دارند، گفت: بخشی از این مشکلات ناشی نوع مدیریت هاست، در همین راستا طی نشستی که با مسؤولان کلان و رده بالای کشور داشتیم بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی مردم تاکید شده و به‌حق مسؤولان نیز در این راستا تلاش‌های لازم را خواهند داشت.

 

امام جمعه تبریز خواستار همراهی مردم در مقابله با تحریم‌های اقتصادی غرب شد و گفت: مردم سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید و نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، دارند، بایستی با تحریم کالاهای خارجی و گرایش به تولید داخل ضمن حمایت از سرمایه ایرانی زمینه اشتغال و افزایش تولید داخلی فراهم شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، با تشریح دستاوردهای مهم و ارزشمند نظام اسلامی در طول سه دهه گذشته اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کشور در 34 سال گذشته قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب و رژیم ستمشاهی نیست، در آن دوران سیاه از همه لحاظ وابسته به غرب بودیم، اما امروز خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها حاصل شده است.

 

آیت الله شبستری بازیابی هویت ایرانی اسلامی و خوداتکایی را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب دانست و گفت: با نگاهی منصفانه و مقایسه وضع کنونی با آن دوران مشاهده خواهد شد که توسعه و پیشرفت کشور پس از انقلاب زمین تا آسمان نسبت به دوران رژیم طاغوتی تفاوت دارد.

 

وی با اشاره به فقر طیف گسترده‌ای از مردم شهرها و روستاهای کشور در دوران رژیم پهلوی گفت: شاهان درآمد کشور را صرف عیاشی ها و تجملات می کردند، در حالی که مردم وضع اقتصادی مناسبی نداشتند و در فقر و فلاکت زندگی می کردند. تجمل گرایی، اشرافی گری و وابستگی شاه به دولت های شرقی و غربی، کشور را دچار مشکلات جدی کرده بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تغییر چهره روستاها، افزایش روحیه اعتماد به نفس، قطع وابستگی، توسعه علمی، امنیت پایدار، خودکفایی در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی، تولید علم و فناوری، تکیه بر نبوغ ایرانی و گسترش شاخص‌های فرهنگی را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: لازمه تداوم چنین روندی، تبعیت از ولایت و حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب است./935/پ201/س

ارسال نظرات