۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۵۵۰۶۲
امام جمعه شهرری:

مردم در 22بهمن مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان می‌کوبند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یاس در دل مردم، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانست.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری ظهر امروز جمعه سیزدهم بهمن‌ماه در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهرری «حسن سیره و آرامش» را از جمله اوصاف متقین در دعای مکارم‌الاخلاق عنوان کرد و گفت: انسان باتقوا خوش رفتار و برخوردش با دیگران خوب است و همچنین آرامش دارد زیرا کسی که خلاف‌کار است و ارتباط کمی با خدا دارد دارای اضطراب است.

وی ابراز داشت: دومین منزلگاهی که در آستانه قیامت رخ می‌دهد و دست‌کم هجده آیه از قرآن به آن شهادت می‌دهد «نفخ صور» است که اسرافیل آن را سر می‌دهد و به‌یکباره همه موجودات زنده حتی فرشتگان می‌میرند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: طبق روایات برای بار دوم پس از چهل سال نفخ ‌صور انجام می‌شود و همه موجودات زنده شده و عالم قیامت برپا می‌شود و از روایات استفاده می‌شود که قیامت ناگهانی است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه این مطلب با بیان این‌که ما همیشه در محضر خدا هستیم و باید خود را در محضر او ببینیم تصریح کرد: باید پیش از این‌که این حوادث رخ دهد خود را برای آن آماده کنیم.

وی با اشاره به‌ این‌که جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت در داخل و خارج از کشور تلاش گسترده و فعال داشته و قدم‌های مؤثری برداشته است گفت: حمایت ایران از غزه که اهل سنت هستند در سایه وحدت بین مسلمانان است و هر جا مسلمین در جهان به کمک احتیاج داشته باشند، برای جمهوری اسلامی در جهت کمک به آنها تفاوتی بین شیعه و سنی نیست.

امام جمعه شهرری در تبیین این مطلب با بیان این‌که وقتی دشمن حمله می‌کند شیعه و سنی نمی‌شناسد اظهار داشت: آمریکا و اسراییل در جهت منافعشان به‌دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و جنایاتی که با پول استکبار و صهیونیسم علیه مسلمانان در سوریه، پاکستان و عراق رخ می‌دهد به این دلیل است که دشمن رمز موفقیت و سلطه خود را در تفرقه می‌بیند و مردم باید بیدار باشند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی دهه فجر را یک جشن بزرگ ملی عنوان کرد و با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ما زیر سلطه ستم‌شاهی بودیم ابراز داشت: امام خمینی(ره) ما را از زیر بار ذلت دشمنان نجات داد و استقلال و آزادی ما در دهه فجر اتفاق افتاد.

وی حاکمیت دین در دهه فجر را از دلائل بزرگداشت و برگزاری جشن در دهه فجر عنوان کرد و گفت: وحدت مردم و رهبری داعیانه امام خمینی(ره) که از عباد صالح خداوند بود از جمله مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که یادآوری نعمت‎‌های انقلاب اسلامی شکر نعمت است ابراز داشت: امام‌خمینی(ره) اساتید مختلفی داشتند اما در سطحی نبودند که امام(ره) از آنها الگو بگیرد و الگوی ایشان انبیای الهی‌(ع) بودند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان فرمودند «انقلاب اسلامی غیرممکن‌ها را در این کشور ممکن کرد» اظهار داشت: چه کسی باور می‌کرد که در زمانی که دین افیون ملت‌ها بود و جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، امام خمینی(ره) حاکمیت دینی و انقلابی را از متن حوزه علمیه قم و اسلام سنتی و فقه جواهری بر این کشور حاکم کند؟

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی به‌ برکت انقلاب اسلامی حکومت‌های ظالم و ستمگر را یکی پس از دیگری ساقط کرد و به سلطه بیگانگان در آن کشورها خاتمه داد که امیدواریم این مسئله در بحرین و عربستان هم اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی گفت: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته وحدت در دیدار با میهمانان خارجی تصریح کردند «اگر امروز پیامبراکرم(ص) حضور داشتند، مردم را به وحدت و یکپارچگی دعوت می‌کردند».

امام جمعه شهرری گفت‌وگو و شفاف‌سازی را راهبرد ایران در مذاکرات هسته‌ای دانست و با بیان این‌که آنها مذاکرات را به تعویق انداختند گفت: آنها از روشن‌گری ایران می‌ترسند و خودشان بارها اعتراف کرده‌اند که به‌جای آن‌که ما با تحریم جمهوری اسلامی را دور بزنیم، ایران ما را دور می‌زند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: دشمن در آستانه 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی احساس می‌کند که با به تعویق انداختن مذاکرات هسته‌ای می‌تواند در مردم یأس ایجاد کرده و حضور آنها را در راهپیمایی 22 بهمن کم‌رنگ کند اما مردم ما با حضور خود مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان می‌کوبند./956/پ202/ص

ارسال نظرات