۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۱۳۱
شیخ عبدالامیر قبلان:

اسرائیل در راس فتنه قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی همه فتنه‎های رخ داده در جهان توصیف و بر لزوم ایستادگی در برابر توطئه‎های این رژیم تاکید کرد.
آيت الله قبلان رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان، نائب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه‎های نماز جمعه بیروت با اشاره به اهمیت فراگیری علوم دینی، گفت: بر ما واجب که به مکتب امام صادق (ع) برویم و به تحصیل علوم دینی بپردازیم و در رکاب آن حضرت برای شناخت هر چه بیشتر معارف آنان تلاش و کوشش کنیم.


وی خاطرنشان کرد: شیعیان برای اینکه بتوانند راه راست و حق را طی کنند همیشه از سوی ظالمان مورد ظلم و ستم بوده‎اند. امروز در زمانی زندگی می کنیم که مشکلات و مصائب بسیاری در مسیر ما وجود دارد و رژیم صهیونیستی در هر مکان، زمان و وسیله‎ای در حال دشمنی با مسلمانان است.


نائب رییس محلس اعلای شیعیان لبنان، اظهار داشت: همبستگی، حفظ وحدت، برگشت به ایمان، تحرکات عاقلانه و منطقی و حفظ آرامش از راه‎های مقابله با دشمنان است.


وی عنوان کرد: اسرائیل در رأس همه فتنه ها علیه عرب و مسلمانان است. برای نابودی فتنه و ناکامی حیله‎های این رژیم باید به امتی واحده تبدیل شویم و اقدامی انجام دهیم که رضایت خداوند تبارک و تعالی و منفعت مردم را در بر داشته باشد.

 

شیخ عبدالامیر قبلان با اشاره به وضع کنونی لبنان ادامه داد: لبنان کشوری مبارک و پرنعمتی است به شرط آن که تمامی احزاب سیاسی و طوائف، مشکلات و اختلافات خود را به وسیله راه‎های عاقلانه و با آرامش و گفت‎وگو حل و فصل کنند.


وی تاکید کرد: ملت لبنان باید از فتنه‎های طایفه ای و مذهبی، ضلالت، گمراهی و‌ منکرات بر حذر باشند و برای حفظ وطن خود سعی و تلاش دو چندان انجام دهند.


این عالم لبنانی گفت: سفارش دیگر من به سیاستمداران این است که بر مسیر و رویه واحده قدم بگذارند و به قانون انتخاباتی جدید پارلمان محترم شمارند، زیرا ما می خواهیم که قانون انتخاباتی همانند لباسی باشد که کل ملت لبنان بتوانند از آن استفاده کنند و نه فقط مخصوص طایفه یا حزب خاصی باشد.


وی با محکومیت رواج ازدواج مدنی خاطرنشان کرد: کسانی که به دین، شریعت،‌ مذهب، کتاب و سنت نبوی معتقد نیست و می خواهند ازدواج مدنی،‌ آزاد و غیر دینی انجام دهد می‎تواند از این کشور خارج شده و به غرب سفر کنند.


شیخ عبدالامیر قبلان اظهار داشت: دین مبین اسلام،‌ ما را به رعایت و تمسک احکام دینی و شرعی ملزم کرده است و ما ضد و یا علیه کسی نیستیم ولی به وسیله شریعت دینی،‌ اخلاقی و ملی خود به موافقان ازدواج مدنی پاسخ می دهیم .


وی ادامه داد: کسانی که موافق ازدواج مدنی هستند با قرآن، سنت نبوی، شریعت انبیا و کتاب‎های آسمانی ادیان دیگر  مخالف هستند.


نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عنوان کرد: جهان عرب در استبداد،‌ انحراف و فساد به سر می برد و لازم است که به دین خود باز گردند و از سنت نبی اکرم و دستورات قرآن پیروی و به آن تمسک جویند.


شیخ عبدالامیر قبلان در پایان گفت: بار دیگر ملت سوریه را به حفظ وحدت و گفت‎وگو با نظام دعوت می کنم و از حکام بحرینی می‎خواهم که با عدالت با مردم رفتار کنند و از ظلم و ستم دوری جویند./994/ب902/د

ارسال نظرات