۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۵۵۱۶۷
درمورد مذاکره مستقیم با امریکا

مدیر عامل مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه فلوریدا: حرف رهبر ایران درست است

خبرگزاری رسا _ محسن میلانی مدیر عامل مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه فلوریدا: اینکه رهبر ایران می گوید تا تحریم ها برداشته نشود گفتگو امکان پذیر نیست درست است ولی این روند آمریکا نیست و تحریم ها بیشتر خواهد شد.
مدیر عامل مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه فلوریدا: حرف رهبر ایران درست است

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا، در کنفرانس سالانه امنیتی اعلام کرده است که آمریکا آماده مذاکره مستقیم با ایران برای حل مسئله هسته‌ای است.


شبکه بی بی سی در همین خصوص با محسن میلانی مدیر عامل مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه فلوریدا مصاحبه کرد که وی در پاسخ گفت: تا زمانی که دو کشور وارد مذاکرات مستقیم نشوند تنش ها ادامه خواهد داشت و اگر ایران با آمریکا مذاکره کند شاید تحریم ها آرام آرام برداشته شود.


میلانی سپس در خصوص نظر ایران در باره حذف فشار و تحریم ها قبل از آغاز مذاکرات گفت:ایران با بررسی تاریخ مذاکرات آمریکا و دیگر کشورها به این نتیجه رسیده است که همانند مساله ویتنام، آمریکا در حالی که این کشور را بمباران می کرده با آنان بر مذاکره نیز انجام می داده است، این بچه گانه خواهد بود که آمریکا در مورد ایران کوتاه بیاید.

 وی در خصوص اینکه نظر رهبر ایران نیز همین است که تا تحریم ها برداشته نشود، گفتگو امکان پذیر نیست، گفت: حرف رهبر ایران درست است.

 

آمریکا در حالی بر سیاست تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران پافشاری می کند که کشورمان در آستانه مذاکره با گروه 1+5 است و کشورمان نتیجه بخش بودن این مذاکرات را مشروط به پذیرفتن شروط کشورمان از جمله لغو تحریم ها و پذیرش غنی سازی دانسته است./9161/خ

ارسال نظرات