۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۲۴۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از کرامات حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: انقلاب اسلامی یکی از برکات حضرت معصومه(س) است.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرانی آیات که پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم، گفت: حضرت معصومه(س) دارای کرامات فراوانی در ایران و به ویژه قم است.
وی افزود: محققان و هنرمندان باید آثار پربرکت حضرت معصومه(س) و خدمات و آثاری که حضرت برای ایران و جهان داشته‌اند را به تصویر بکشند و به مردم نشان دهند تا مردم بیشتر با آثار و کرامات و سجایای اخلاقی این بانوی کریمه آشنا شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که انقلاب ما نشأت گرفته از کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به برکت حضرت معصومه(س) رونق و توان گرفت و انقلاب هم با تلاش حوزه های علمیه به ثمر نشست و این نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی ما مدیون برکات و حضور حضرت معصومه(س) است.
اسماعیلی‌طبا خاطرنشان کرد: رسانه تعاریف بسیار زیادی دارد و واسطه‌ای برای ارسال پیام به تعداد بسیاری مخاطب است، هنگامی که رسانه دیجیتال شود شامل فراگیری زیاد، کیفیت و سرعت بالا و ارزان بودن قیمت می‌شود.
وی با بیان این که رسانه دیجیتال بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، ابراز داشت:  اگر رسانه دیجیتال با مجموعه قابلیت ها و با پیام معنوی و با برکت قران باشد بسیار بی‌نظیر است و برکات زیادی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  ظرفیت استان قم در زمینه کارشناس قرآنی و IT در سخت‌افزار و نرم‌افزار را بسیار بالا دانست و افزود: به همین جهت بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره آیات به شهر قم سپرده شده است.
وی گفت: در زمینه نرم‌افزار در حوزه IT رقبای سرسختی داریم به همین جهت ضرورت دارد فعالان حوزه دیجیتال نرم‌افزارها را به زیباترین، جذاب‌ترین و اثرگذارترین قالب‌ها به مخاطب عرضه کنند، چون اگر بخواهیم در عرصه جهانی در نرم‌افزار قرآنی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید با بالا بردن کیفیت فنی و گرافیکی، بالاترین کیفیت را ارائه کنیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
اسماعیلی طبا با بیان این که پس از انقلاب اسلامی در حوزه نرم‌افزارهای دینی و قرآنی در استان قم با وجود مرکز کامپیوتری نور کار بسیاری شده است، تأکید کرد: باید در زمینه تولید، ترویج و نشر نرم‌افزارهای دینی تلاش بیشتری را داشته باشیم.
وی با اشاره به این که جشنواره آیات در حوزه نرم‌افزارهای قرآنی، تلفن همراه و بازی‌های رایانه‌ای در بخش دیجیتال برگزار شده است، افزود: از کشورهایی همچون عراق، بحرین و سایر کشورها نیز نرم افزارهایی داشتیم که داوری شده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: رسانه‌های دیجیتال قرآنی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، ترویجی و کودک و نوجوان و به 10 زبان مختلف همچون فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، مالایی، ترکی آذری، ترکی استانبولی و دیگر زبان‌ها تولید شده است.
وی از حضور سایت‌های قرآنی در دو سال آینده در جشنواره آیات خبر داد و گفت: در بخش رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات 553 اثر از اصفهان، تهران، فارس، قم و خراسان رضوی به دبیرخانه جشنواره آیات رسیده است.
اسماعیلی طبا ایجاد انگیزه‌ و فضای رقابت سالم بین تولید کنندگان نرم‌افزارها را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: معرفی آثار قرآنی از دیگر اهداف جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات است تا بتوانیم با تشویق آثار برگزیده زمینه را برای بروز استعدادهای بعدی فراهم کنیم./907/پ202/پ
ارسال نظرات