۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۲۷۳

دستگیری یک روزنامه نگار در اتیوپی به جرم پوشش اخبار مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون محافظت از روزنامه نگاران در اتیوپی از دولت این کشور خواست یک روزنامه نگار مطرح این کشور را که به علت پوشش اخبار اعتراضات مسلمانان در بازداشت به سر می‎برد آزاد کند.
اعتراضات مسلمانان اتيوپي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آل آفریقا، نیروهای امنیتی اتیوپی، سلیمان کبده، سردبیر یکی از مجلات این کشور را به جرم پوشش دادن اخبار مربوط به اعتراضات مسلمانان این کشور به طور غیرقانونی بازداشت کرده‎اند.


کمیسیون محافظت از روزنامه نگاران در اتیوپی از دولت این کشور خواست این روزنامه نگار مطرح که به مدت دو هفته به طور غیرقانونی در حبس به سر می برد را فوا آزاد کند.


سلیمان کبده سردبیر مجله اخبار مسلمانان است و در روز هفده ژانویه از سوی پلیس آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی دستگیر شد.

 

روزنامه نگاران محلی اعتقاد دارند دستگیری کبده به علت مقالاتی است که وی در انتقاد از دخالت‎های دولت اتیوپی در امور مذهبی مسلمانان این کشور به رشته تحریر درآورده است.


سلیمان اخبار مربوط به تظاهرات سال گذشته مسلمانان در اعتراض به دخالت دولت در انتخابات شورای اسلامی اتیوپی را نیز پوشش داده بود.


سال گذشته مقامات دولتی اتیوپی برای سانسور خبری تظاهرات مسلمانان اقدام به تعطیلی مجلات اسلامی در این کشور کردند. حداقل سه نشریه از جمله مجله اخبار مسلمانان که متعلق به کبده است، مجبور به تعلیق فعالیت‎های خود شدند و پلیس نیز دو خبرنگار را نیز در همین ارتباط دستگیر کرد.


گفتنی است دولت اتیوپی در ادامه سیاست‎های ضد اسلامی خود، اخیرا پوشش حجاب را در دانشگاه‎های این کشور ممنوع اعلام کرد که این مساله اعتراض فراوان مسلمانان این کشور را که از اقلیت‎های این کشور مسیحی نشین به شمار می روند، به همراه داشت./990/ب903/د

 

 

ارسال نظرات