۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۵۲۱

شماره 76 ماهنامه ذکر به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ حزب مؤتلفه اسلامی، هفتاد و ششمین شماره ماهنامه آمورشی ـ تخصصی ذکر را منتشر کرد.
ماهنامه ذکر 76
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حزب مؤتلفه اسلامی، شماره 76 این ماه نامه را با حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرماید: «مبادا از خودت راضی باشی که در این صورت ناراضیان از تو زیاد می شوند.» آغاز می کند.

 

این شماره، شامل عناوین مختلفی چون: «جریان سوم ناکام، مختصات جریان سوم، در حوزه اقتصاد به جایگاه اصلی نرسیدیم، معیشت مردم بخشی از سبک زندگی، فرهنگ یا اقتصاد: کدام یک در اولویت است، با چماق نمی توان فرهنگ سازی کرد، توقع معمول داشتن از این پروژه غیر طبیعی است، و این فیلم باید تحول ایجاد کند،» می شود.

در بخشی از این ماهنامه آمده است: «انسان ها در حیات و زندگی در دنیا در دو افق متفاوت و دو راه متباین روی کرد دارند؛راه گروهی از انسان ها تنها توجه به حیات و زندگی دنیاست و لا غیر؛ دسته دوم کسانی اند که به خدا و عالم آخرت ایمان آوردند وبا عشق به خدای سبحان و رشد و تعالی خودشان شبانه روز در راه خدا تلاش می کنند.»

 

«اشاره به ذهن انتخاباتی دشمن» عنوان موضوعی است که در آن می خوانیم: «رهبر معظم انقلاب مهم ترین راه کارهای دشمن را مورد بررسی قرار می دهند:1- یکی از هدف ها این است که کاری کنند که انتخابات بدون حضور پر شور و همگانی مردم برگزار شود. 2- یک مسئله دیگر این است که به مردم گفته شود؛ تلقین شود که انتخابات سلامت لازم را ندارد. 3-یکی از راه ها هم این است که سعی کنند در ایام انتخابات، سر مردم را به یک چیز دیگری گرم کنند؛ یک حادثه ای پیش بیاورند، یک ماجرایی درست کنند.»

 

در سر مقاله این شماره در رابطه با جریان سوم ناکام آمده است: «در دوران تقابل جریان های انحرافی و التقاطی و مقام طلب با جریان اصیل انقلاب اسلامی_ ولایی، دو جریان معمولا پدید می آیند: 1) جریانی در آن جریان های انحرافی که خود را جریان سوم می نامد. 2)جریانی در جریان اصیل انقلاب که این هم خود را جریان سوم می نامد. پیدایش جریان سوم در این زمینه است. جریان بنی صدر پس از پیدایش ناکامی ملی گرایی و کمونیستی و التقاطی منافقین که بنی صدر با حملات ظاهری به جریان ملی گرایی مصدق و حتی به مصدق و جریان انحرافی منافقین کوشید خود، رهبری جریان مقابل با خط امام را_ با پوشش حمایت از امام _ به دست بگیرد و موفق شود و سپس که به ناکامی رسید جریان خط سوم پدیدار شد.»

 

در مقاله ای از این ماهنامه آمده است: «راهبر بصیر (آرمان گرا) واجد سه توانایی است: اولا دارای ویژگی های شخصیتی لازم و مهارت های ادراکی پیش در آمدهایی برای ورود به فعالیت ایجاد یک نگرش هستند. دوم: درک ابعاد زیر ساختی کلیدی برای آرمان سازمان است. عواملی که باید در یک چشم انداز در نظر گرفته شود تا آن سازمان را به سمت آرمان آینده اش هدایت کند. سومین عامل در راهبری بصیر، توانایی راهبر برای تدوین و تبیین آرمان است، این به معنای انتقال چشم انداز به اعضای سازمان به شیوه هایی که الزام آور باشد تا آنان آرمان را بپذیرند و موجبات تحقق آن را فراهم آورند.»

 

در این شماره به مختصات جریان سوم و دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله: «اثبات توانایی اسلام برای اداره کشور، احیای گفتمان علوی، قانون اساسی بزرگ ترین دست آورد، نهادینه کردن فرهنگ دینی، و در حوزه اقتصاد به جایگاه اصلی نرسیدیم» اشاره شده است.

 

در بخش اقتصاد به مباحثی چون «اقتصاد و سبک زندگی دینی، نقش بی تدبیری ها در مقابله با تحریم، اقتصاد اسلامی پیاده شود کسی دنبال ربا نمی رود، دست واسطه ها را قطع کنیم، ثروتمندان گروه مرجع برای تغییر فرهنگ مصرف شده اند، ربا، جنون سرمایه داری، سبک تجویزی و سبک هنجاری پرداخته شده است.

 

این مطالب را ذیل عنوان «تاریخ شخصیت بنی صدر را مورد مطالعه قرار داده است» می خوانیم: «بنی صدر در سراشیبی غرور، پروژه اعتمادسازی از فرانسه شروع شد، نگاهی کوتاه بر مواضع مخالفان عزل بنی صدر در مجلس، چگونه بنی صدر در سراشیبی افتاد، بخشی از نطق تاریخی حضرت آیت الله خامنه ای در مجلس، بنی صدر راه به افکار عمومی را بلد بود، ریاست جمهوری بزرگتر از اندازه بنی صدر بود، رأی بنی صدر به خاطر عوام فریبی هایش بود و مشکل اصلی بنی صدر این بود که راحت رئیس جمهور شد.»

 

در بخش فرهنگ و هنر از زبان نویسنده و کارگردان فیلم «من مادر هستم» آمده است: «فیلم به شدت اخلاقی است و همه نیز چنین نتیجه ای از فیلم گرفتند» و در رابطه با فیلم سازی تاریخی و پروژه «محمد(صلی الله علیه و آله)» به روایت پرویز شیخ طادی میخ خوانیم: «توقع معمول داشتن از این پروژه غیر طبیعی است» و همچنین دغدغه های مجید مجیدی برای این پروژه، مروری بر توصیه های آیت الله جوادی آملی به وی و حاشیه های این پروژه، از دیگر مطالب این بخش است.

 

هفتاد و ششمین شماره ماهنامه ذکر؛ نشریه آموزشی ـ تخصصی حزب مؤتلفه اسلامی بهمن 1391 در 62 صفحه با قیمت 2000 تومان به چاپ رسیده است./992/ن601/ق

ارسال نظرات