۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۵۵۳۵
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

تنش آفرینی در جامعه رفتاری ناپسند و غیر اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که تنش آفرینی در جامعه رفتاری ناپسند و غیر اخلاقی است،‌ گفت: یک مسؤول در جامعه اسلامی قبل از این که چهره سیاسی باشد باید چهره اخلاقی باشد.
آيت الله فاضل لنکراني در مراسم تجديد ميثاق اصحاب رسانه با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب اسلامي که در بيت امام‌خميني(ره) آيت الله فاضل لنکراني در مراسم تجديد ميثاق اصحاب رسانه با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب اسلامي که در بيت امام‌خميني(ره) مراسم تجديد ميثاق اصحاب رسانه با آرمان‌هاي رهبر کبير انقلاب اسلامي که در بيت امام‌خميني(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق اصحاب رسانه استان قم با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی که در بیت امام ‌خمینی(ره) برگزار شد، با گرامی داشت ایام سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره بیداری مردم، رهبری‌های بی‌نظیر امام(ره) و ثمره مقاومت و ایستادگی روحانیان در طول تاریخ بود.
شناخت انقلاب از اهم وظایف در جامعه امروز است
وی با اشاره به این که از اهم وظایف همه ما روحانیان، اصحاب رسانه و توده مردم این است که انقلاب را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم، افزود: ابعاد علمی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی امام(ره) باید شکافته شود چون ما هنوز در این ابعاد امام را به صورت ضعیفی می‌شناسیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام(ره) شخصیتی بود که دین و قرآن را در حد بسیار بالا و عمیقی شناخت و تمام این انقلاب، حرکت‌ها و فریادهای امام(ره) از این آیه قرآن « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ» نشأت گرفته است.
قیام امام(ره) برای رسیدن به تمام اهداف الهی بود
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که امام(ره) کسی نبود که فقط بخواهد برای مبارزه با ظلم قیام کند، بلکه قیام و حرکت ایشان برای رسیدن به تمام اهداف الهی بود، خاطرنشان کرد: هر انسان عاقل و حتی حیوانات هم نمی‌گذارند نسبت به آنها ظلم شود.
وی گفت: مسؤول رساندن «أَن تَقُومُوا لِلَّهِ، قیام برای خدا» به مردم رسول گرامی اسلام(ص) بود و این یعنی قیام برای خدا دربردارنده شکفتن تمام معرفت‌های بشری و رسیدن به معرفت خدا است و اصل برای بشر این است که در همه حالات برای خدا قیام کند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که انبیای الهی در قیام و موعظات خود تنها بودند و به تنهایی با طواغیت زمان خود مبارزه می کردند، افزود: چون قیام انبیا برای خدا بود به همین دلیل تنهایی هم به این مهم همت می‌گماردند.
وی نخستین پیام قدیمی و سند مکتوب امام(ره) را آیه 46 سوره سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ» عنوان کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) استوار و قرص در مقابل تمام خطرات ایستاد و لحظه‌ای ساکت ننشست و حتی در حادثه فیضیه خود را پنهان نکرد و بعد از این حادثه به منزل رفت.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که امام خمینی(ره) به دنبال قدرت‌طلبی، مادیات و تشویق مردم نبود، تصریح کرد: امام(ره) فقط برای خدا قیام کرد و در مقابل طواغیت و ظالمان ایستاد.
وی اظهار داشت: رسانه‌های جامعه به ویژه اصحاب رسانه قم به دنبال این باشند که نکات جدید، مهم و کلیدی را از امام(ره) به مردم و نسل امروز معرفی کنند چون استحکام ریشه انقلاب و حفظ آن در گرو معرفی امام خمینی(ره) به نسل امروز جامعه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که وظیفه ما در دهه فجر معرفی امام خمینی(ره) به مردم و نسل امروز است، گفت: هرچند امام خمینی(ره) نیازی ندارد که ما یادی از ایشان کنیم ولی ما نیاز به این داریم که فکر، سیاست، رفتار و اخلاق امام(ره) را یاد بگیریم و به جامعه امروز به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.
ارزش انقلاب به اسلام است
وی یادآور شد: امام(ره) بسیار تأکید بر اسلام داشت و بسیار مراقب و مواظب بود که مبادا کسی از راه اسلام خارج شود و تخطی کند چون می‌دانست که ارزش انقلاب به اسلام است و اگر اسلام نباشد انقلاب اثری نخواهد داشت و این مطلب در تمام سخنرانی‌های امام خمینی(ره) مشهود بود.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این که امام خمینی(ره) عمیق‌ترین باور را به مردم داشت، افزود: نظیر باور امام(ره) امروز در رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: امام(ره) ملت ایران را قبل از نقلاب شناخته بود نه بعد از انقلاب و فهمیده بود که مردم به دنبال این هستند که اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در این کشور بماند و خارج نشود و این نشان از این داشت که امام خمینی(ره) بسیار مردم شناس بود.
افرادی که اختلاف در جامعه ایجاد می‌کنند، توبه آنها مورد قبول قرار نمی‌گیرد
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این که امام خمینی(ره) بسیار تکیه روی وحدت بین اقشار داشت و به دنبال ایجاد وحدتی بود که ریشه قرانی و دینی دارد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) می فرمودند« نگذارید وحدت بین مردم در جامعه به هم بخورد، کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی هستند و با اعمال، رفتار و گفتارشان اختلاف در جامعه ایجاد می‌کنند اگر توبه هم کنند، توبه آنها مورد قبول قرار نمی‌گیرد».
وی گفت: برخی مسؤولان به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ایجاد تنش و اختلاف در جامعه توجه نمی‌کنند و به دنبال حرف‌ها و حرکت هایی هستند که تنش در جامعه ایجاد می‌کند که این رفتار ناپسند و غیر اخلاقی است.
مسؤولان باید الگوی اخلاقی جامعه باشند
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که هر کس ادعای انقلابی‌بودن می‌کند باید مشی انقلابی داشته باشد، افزود: همان‌گونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب الگوی اخلاقی ما هستند مسؤولان هم باید الگوی اخلاقی جامعه باشند نه این که با انجام بعضی حرکات خود را به عنوان الگوی غیراخلاقی برای جامعه تبدیل کنند.
وی اظهار داشت: مسؤول جامعه اسلامی قبل از این که چهره سیاسی باشد باید چهره اخلاقی باشد که متأسفانه در دهه اخیر این حرکات در بین مسؤولان بسیار مشاهده شده است و این تخلفات قانونی و اخلاقی بر خلاف معیارهای امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.
مدیران به فکر انجام درست مسؤولیت و خدمت به مردم باشند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند«اگر من در جایی نظر خلافی نسبت به قانون دارم نباید مطرح کنم و باید به قانون عمل کنم»، تصریح کرد: مسؤولان هم باید پایبند به قوانین باشند و نظرات شخصی خود را با رد قوانین مطرح نکنند و از امام خمینی(ره) که الگوی قانون‌گرایی، عمل به قانون و اجرای قانون بود درس بگیرند.
وی با اشاره به نزدیک بودن 22 بهمن خواستار حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ای روز شد و ابراز داشت: 22 بهمن و حضور مردم در صحنه دو پیام را به دنبال دارد، یکی این که به خارجی ها پیام می‌دهد با این که شما کشور ما را تحریم کردید ولی ما این انقلاب را مثل ناموس خود حفظ خواهیم کرد و دوم این‌که به مسؤولان هشدار می دهد که به جای پرداختن به حرف‌ها و حرکاتی که پایه‌های انقلاب را متزلزل می کند بیشتر به فکر انجام مسؤولیت خود به نحو صحیح و خدمت به مردم باشند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در پایان با بیان این که مردم در روز 22 بهمن به حول و قوه الهی قوی‌تر، روشن‌تر و آگاه‌تر از گذشته در راهپیمایی شرکت می کنند، گفت: مردم در همه حال در صحنه حاضر بودند و دین خود را به انقلاب پرداخت کرده و می کنند./907/پ201/ج
ارسال نظرات