۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۵۵۶۷۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نقش اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی منطقه از سوی مدرسه تخصصی خواهران جامعه المصطفی مشهد بررسی می شود.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا، نشست بررسی «نقش اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در بیداری اسلامی منطقه»، سه شنبه24 بهمن ماه ساعت10:15 با حضور آیت الله علم الهدی -امام جمعه مشهد در مدرسه تخصصی خواهران المصطفی مشهد برگزار می شود.

 

برنامه های مدرسه علمیه خدیجه مشهد در دهه فجر انقلاب اسلامی

همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای برنامه های صبحگاه، ویژه دهه فجر و دعوت از اساتید بسیجی حوزه ودانشگاه از فعالیت های مدرسه در این ایام بوده است.

 

 به همین مناسبت همایشی با حضور حجت الاسلام هژبری، استاد حوزه و دانشگاه روز گذشته برگزار شد.

 

وی با اشاره به رسالت اصلی حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه یکی از نهادهایی است که باید برای تحقق فکر و اندیشه و قوانین و احکام و فقه قدم بردارد و آرمان های اسلام وتمدن عظیم اسلامی و حرکت های آن باید توسط حوزویان ترویج شود.

 

حجت الاسلام هژبری، با بیان این که هویت اصلی تمدن اسلامی را باید مبلغان حوزه علمیه ترویج کنند، افزود: انقلاب ما در خارج از ایران نهادینه شده و مورد قبول قرار گرفته است باید مراقب باشیم که با سهل انگاری خواص، از داخل متزلزل نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حفظ وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از قدیمی ترین عوامل حفظ آرمان های انقلاب، ضامن بقای پیروزی هدفی است که برای حفظ آن بهای سنگینی پرداخته ایم.

 

دور ماندن از تهاجم دشمن با انس گرفتن جوانان با قرآن محقق می شود

حجت الاسلام سعید آخوندی با توجه به کسب هفت رتبه توسط متسابقین خراسان رضوی در مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در مازندران اظهار داشت: جوانان استان توانستند خراسان رضوی را به هویت «ام القراء» خود برگردانند و می توان با برنامه ریزی خوب و دقیق شرایط اول شدن استان را در هر رشته ای فراهم کرد.

 

وی ابراز داشت: امسال برای اولین بار استان دارای هفت رتبه کشوری در مسابقات قرآن شد که نشان از استعداد جوانان استان دارد.

 

حجت الاسلام آخوندی در خصوص اقدامات قبل از مسابقات ابراز داشت: برگزاری دوره های آموزشی قبل از مسابقات کشوری برای راهیافتگان توسط اساتیدی که داورمرحله کشوری و یا دارای صبغه داوری هستند از اقدامات استان بود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دیگر مرور آئین نامه مسابقات بود که افت های متسابقین را در حین مسابقات کاهش می دهد.

 

وی تاکید کرد: تلاش و سعی و توکل شرکت کنندگان در کسب مقام تاثیر بالایی داشته است.

 

حجت الاسلام آخوندی خاطر نشان کرد: حضور خراسان در مسابقات کشوری پرشور، اثرگذار و بسیار چشمگیر بود و از استان در مرحله نهایی این دوره از مسابقات دو الی سه نفر در هر رشته حضور داشتند.

 

وی با توجه به فعالیت سه ساله اداره اوقاف و امور خیریه استان در خصوص مسابقات قرآن، عنوان کرد: استان به هویت قرآنی که از آن انتظار می رفت برگشته است.

 

2120 نفر از طریق رادیو در طرح تربیت حافظ قرآن کریم شرکت دارند

حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با توجه به گذشت چهار ماه از آغاز برنامه رادیویی گامی به سوی نور با موضوع حفظ قرآن کریم در رادیو خراسان رضوی ابراز داشت: در این طرح تاکنون 2120 نفر ثبت نام نموده اند که از این تعداد 55 نفر از خارج استان ثبت نام کرده اند.

 

وی ابراز داشت: در حال حاضر این برنامه توسط اساتید رضا عابدین زاده و مهدی حسنی برگزار می شود و 11 استاد پشتیبان در مشهد و یک استاد در سبزوار این طرح را پشتیبانی می کنند و در تماس با قرآن آموزان محفوظات آنان را ارزشیابی می کنند.

 

حجت الاسلام آخوندی گفت : اساتید پشتیبان حافظان کل قرآن هستند که هشت نفر خانم و چهار نفر آقا هستند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: ثبت نام در این طرح با ارسال عدد 30 به سامانه پیامک به شماره 100088114 انجام می شود و اساتید پشتیبان جهت ثبت نام قطعی و دادن اطلاعات طرح و پیگیری محفوظات با آنان تماس می گیرند.

 

وی در خصوص پرسش از محفوظات قرآن آموزان بیان داشت: هفته ای دو بار با آن ها تماس برقرار می شود و از تکالیفی که به آن ها داده شده است سئوال می شود.

 

حجت الاسلام آخوندی ابراز داشت: تاکنون بیش از 100 جلسه برنامه از ساعت 10:30 الی 11 صبح و بازپخش آن 15 الی 15:30در رادیو خراسان پخش شده است و برنامه رادیویی پس از پایان جزء 30 ، جزء یک قرآن را شروع کرده است.

 

 

جشن تولد انقلاب و حفظ سوره مبارکه فجر در فرهنگسراهای مشهد

عزت منتظری؛ مجری برنامه جشن تولد انقلاب و حفظ سوره مبارکه فجر اظهار کرد: این دو برنامه در طول دهه مبارکه فجر توسط کانون کودکان فرهنگسراهای سطح شهر مشهد انجام می شود.

 

منتظری گفت: در برنامه حفظ سوره مبارکه فجر، کودکان ابتدا در فرهنگسراهای نزدیک محل زندگی خود ثبت نام می کنند و سپس از آنها آزمون گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: در نهایت منتخبین این برنامه، روز 27 بهمن در فرهنگسرای انقلاب گردهم می آیند و در این روز، سه نفر برتر در زمینه حفظ سوره مبارکه فجر انتخاب و معرفی می شوند.

 

منتظری یادآور شد: علاوه براین، تمام کودکانی که این سوره را حفظ کرده اند و جزو منتخبان نبوده اند نیز به این برنامه دعوت می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه جشن تولد انقلاب نیز بیان کرد: این برنامه برای سه گروه سنی، 2 تا 6 سال، 7 تا 9 سال و 10 تا 12 سال طراحی شده است.

 

منتظری اضافه کرد:به طور میانگین در هر فرهنگسرای سطح شهر، قریب به 500 نفر در جشن های تولد انقلاب شرکت می کنند و در کل شهر نیز نزدیک به ده هزار نفر در این برنامه حضور دارند./930/د101/س

 

ارسال نظرات