۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۸۱۱
سازمان ملل اعلام کرد؛

صدها کودک افغانی از سوی نیروهای آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل در گزارشی که به تازگی منتشر شد اذعان کرد که آمریکا از سال 2008 میلادی تاکنون جان صدها کودک افغان را گرفته است.
افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پک تریبیون، کمیته حقوق بشر کودکان سازمان ملل در گزارشی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان از سال 2008 میلادی تاکنون صدها کودک افغان را در جریان عملیات‎های نظامی کشته‎اند.


این کمیته روز چهارشنبه نسبت به دستگیری و بازداشت کودکان افغان به وسیله نیروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرد.


به گزارش سازمان ملل، برخی از این کودکان در پادگان‎های نظامی نیروهای آمریکایی مورد تعرض قرار گرفتند.


در این گزارش آمده است: عاملان این جنایت‎ها حتی پس از آن که تعداد کودکان به قتل رسیده از سال 2010 تا 2011 میلادی دو برابر شد نیز محاکمه نشدند.


کمیته حقوق بشر کودکان سازمان ملل از آمریکا خواست تا اقدام‎های لازم را برای جلوگیری از کشته یا مجروح شدن شهروندان افغان به کار گیرد.


سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از آمریکا خواست تا به طور کامل به دستورالعمل‎های سازمان ملل برای محافظت از جان شهروندان عادی در افغانستان عمل کند.


سازمان ملل در دسامبر سال 2012 گزارشی فاش کرد که نیروهای نظامی آمریکا بیش از دویست نوجوان افغان را از سال 2008 میلادی تاکنون بازداشت کرده اند. 

 

ایالات متحده و متحدانش در سال 2001 و به بهانه جنگ با تروریسم افغانستان را اشغال کردند.


حمله نیروهای غربی به افغانستان سبب سرنگونی طالبان از قدرت شد اما سال‎ها اشغال توسط نیروهای غربی نه تنها نتوانسته ناامنی را از افغانستان ریشه کن کند بلکه به مشکلات عدیده این کشور نیز افزوده است./990/ب903/د

ارسال نظرات