۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۳۲۱
آیت الله شبستری:

اقتضای ایثار ترجیح مصالح عمومی بر منافع حزبی و جناحی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهدای کمیته انقلاب اسلامی جزو مظلوم‌ترین شهدای انقلاب محسوب می شوند، گفت: معنای ایثار مقدم داشتن مصالح نظام بر منافع شخصی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی که  در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مقام شهادت بالاترین مقام نزد خداوند متعال است و شهدای کمیته انقلاب اسلامی در صدر شهدای نهضت حسینی ملت ایران قرار دارند.

 

 وی با بیان این‌که آثار و برکات معنوی و قدسی شهدا زمینه‌ساز پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی در تمامی عرصه ها شده است، خاطرنشان کرد: توجه به آرمان شهدا این است که به وصیت نامه آنان عمل و از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفاظت و پاسداری کنیم.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که شهدای انقلاب اسلامی تجلی عینی ایثارگران راه حق و حقیقت بودند، تصریح کرد: ایثار به معنی مقدم داشتن منافع جمع بر منافع شخصی است که همانا فداکاری جانی و مالی را شامل می شود، به حق شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و بالاترین سخاوت ها را جامه عمل پوشاندند.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که شهدای کمیته انقلاب اسلامی جزو مظلوم‌ترین شهدای انقلاب محسوب می شوند، گفت: شهدای کمیته از جمله شهدای راستین راه حق، دفاع از آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) بودند، آنان در اوایل انقلاب مراقب اموال و نوامیس مردم بودند و باید قدردان تلاش هایشان باشیم.

 

 وی با بیان این‌که خدمات شهدای کمیته در دوران حساس اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و مهم بود، گفت: فعالان کمیته انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب که بی نظمی در کشور حاکم بود، نظم و امنیت را در شهرها و نقاط مختلف کشور ایجاد و آن را حفظ کردند و همواره در طول این سال ها با گروهک ها، منافقان و سلطنت طلبان در مبارزه بودند.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تمام پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه های مختلف را مرهون ایثار شهدا و رهنمودهای داهیانه،هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امرور نظام ولایت فقیه به عنوان محوری ترین و اصیل ترین نظریه مورد اقتباس کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این‌که افتخار ملت ایران زندگی در نظام ارزشی و وحیانی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: با مقایسه تطبیقی دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی خواهیم یافت که دستاوردهای نظام اسلامی در سه دهه گذشته قابل توجه است، از این رو باید از فرصت بسیار مناسب فعلی در جهت معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب به مردم جهان استفاده کنیم.

 

گفتنی است، در پایان این یادواره که با حضور نیروهای این نهاد سابق در استان های آذربایجان شرقی و غربی همراه بود، از تمبر یادبود شهدای کمیته انقلاب اسلامی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رونمایی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات