۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۳۳۰

نشست بررسی «تصحیح آثار شیخ صدوق» برگزار شد

خبرگزاری رسا - جلسه هم اندیشی تصحیح و تحقیق اثار شیخ صدوق(رحمةالله‌علیه) با حضور صاحب نظران و پژوهشگران، در پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.
من لا يحضره الفقيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در این نشست مقرر شد همایش بین المللی شیخ صدوق در آینده برگزار شود و همچنین جهت هماهنگی و نظر خواهی از متخصصین و محققین حوزه تصحیح متون و آثار اسلامی دعوت شد تا در یک جلسه هم اندیشی کیفیت، کمیت و نوع تحقیق و تصحیح آثار صدوق مورد مشورت قرار گیرد.

حجج اسلام و المسلمین آقایان طباطبائی رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، مهریزی مدیر علمی کنگره های مؤسسه دارالحدیث، رفیعی مدیر مؤسسه تحقیقاتی امام هادی علیه السلام، مختاری مدیر مؤسسه کتاب شناسی شیعه، موسوی بروجردی مدیر کتابخانه و مرکز تحقیقاتی علامه مجلسی، ناطقی مدیر مرکز احیاء و تصحیح متون دفتر تبلیغات اسلامی و چند تن از صاحب نظران و دست اندر کاران گروه احیاء و تصحیح متون و کنگره در این نشست حضور داشتند.

در این جلسه به محدودیت ها و آسیب های تصحیح و تحقیق آثار مخطوط حدیثی و راهکارهای سرعت بخشیدن همراه با دقت در این پژوهش ها صحبت شد و صاحب نظران مطالب خود را ارائه کردند.

خاطرنشان می شود کتاب من لا یحضره الفقیه از آثار شیخ صدوق مدتی است در پژوهشکده علوم و معارف حدیث در حال تصحیح و تحقیق مجدد است و تحقیق برخی دیگر از آثار صدوق نیز توسط پژوهشکده علوم و معارف حدیث، موسسه امام هادی علیه السلام و دبیرخانه کنگره های دارالحدیث در حال پیگیری و انجام است. /996/د102/ق

ارسال نظرات