۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۵۶۳۳۸

دوهفته نامه روضه به ایستگاه نوزدهم رسید

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین شماره دو هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روضه منتشر شد.
دوهفته نامه روضه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نوزدهمین شماره دو هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روضه با موضوعات مختلف چاپ و منتشر شد.

«جامعه شناسی هیأت»، «هیأت های انقلابی دوران جنگ»، «روی خط روضه»، «قدرت های بزرگ از خیمه های عزاداری می ترسند»، «نقش کلیدی در کربلا»، «انگیزه مجلس روضه»، «تکلیف آقایان است روضه بخوانند»، «علت زنده ماندن مذهب»، «چه کسی ما را هماهنگ کرده»، «نه تسلیم و سازش نه تکریم و خواهش» و «برای شهدای جهاد علمی» از اخبار درج شده در این شماره هستند.

در این شماره در مطلبی مبنی بر «حر مستضعف بود» می خوانیم: «امام گفتند: این ها چه کسانی هستند؟ گفتند: حر است و هزار مرد مسلح هم همراهش امام حسین علیه السلام فرمود: من همین طور نیامدم، بلکه دوازده هزار نامه دارم، حر گفت: من جزو این ها نیستم من نامه ننوشتم، تقریبا ظهر شد امام حسین علیه السلام گفت: تو برو و با اصحابت نماز بخوان و من هم می روم با اصحابم نماز می خوانم، حر در جواب گفت: نه! ما هم با شمار نماز می خوانیم، نگاه کنین! آیا این معاند است؟ هیچ وقت او «معاند» نیست، بلکه مستضعف است.»

در قسمت درسهایی از کربلا که برگرفته از سخنرانی های استاد مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی است آمده که امام حسین علیه السلام دو تولد دارد، حضرت یک تولد شخصی دارد و یک تولدش شخصیتی است، تولد شخصی اش، بنابر مشهور سوم شعبان و در مدینه بود.

تولد شخصیتی اش هم، عجیب است که سوم شعبان است، هر دو سوم شعبان، اگر به تاریخ مراجعه کنید، می بینید مشهور است که امام حسین علیه السلام، روز شوم شعبان از مدینه به سوی مکه حرکت کرد، این مبدأ و این حرکت، ظاهرا آغاز بروز شخصیتی حسین علیه السلام است.

«گزارش روضه»، «اینجا گردان شهادت است»، «هیئت عشاق العباس علیه السلام»، «یک پدیده نادر در حوزه گرافیک انقلابی»، «جنگ، کار تا پیروزی»، «عکس های خبری روضه»، «سیره نبوی»، «شعیان تکیه به ایران دارند و ایران هم تکیه به سید الخامنه ای» و «مناسبت ها» از دیگر مطالب آمده در دو هفته نامه روضه است.

در ستون قلم روضه خواهیم خواند: «جای بسی تاسف دارد که برخی از اهل سواد بر خلاف تمامی مبانی اسلامی و سخنان امام و رهبری مبنی بر نام گذاری ایام ولادت رسول الله بنا بر قولین به هفته وحدت پرچم مخالفت برافراشته آن را هفته برائت نامیده اند.»

در مطلبی مبنی بر هو الآخر  هم آمده است: «بیایید اعمالمان را با ولایت تطبیق دهیم نه با دلمان، بیایید به فتوای امام خامنه ای که لازم الاتباع است، عمل کنیم.»

گفتنی است دوهفته نامه روضه با صاحب امتیازی گروه فرهنگی هنری روضه، مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز، مدیر مسؤولی میلاد عچرش و سردبیری مرتضی جعفر زاده چاپ و منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات