۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۴۸۱
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد:

نام حزب الله باید در فهرست تروریست‎ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به گزارش بلغارستان درباره انفجار بورگاس،‌ از اتحادیه اروپا به خاطر خودداری از نامیدن حزب‌الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی انتقاد کرد.
حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عاروتص شوع، ران پراسر، نماینده اسرائیل در سازمان ملل متحد طی جلسه‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا، حزب‌الله لبنان را به عنوان سازمانی خیریه معرفی کرده، گفت: نامگذاری حزب‌الله به عنوان سازمانی خیریه مانند این است که القاعده را به عنوان کمیته‌ای برای حفظ ساختمان‌ها معرفی کنیم آن هم به خاطر تلاش‌های این گروه برای تخریب آسمان‌خراش‌ها.

 

او در سخنان خود به گزارش دولت بلغارستان اشاره کرد که در آن حزب‌الله به عنوان مسؤول مستقیم حمله به اتوبوس در بورگاس و کشتن پنج توریست اسرائیلی متهم شده است.

 

نماینده اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به این گزارش مدعی شد: حملات تروریستی بار دیگر نشان داد فعالیت‌های این سازمان صرفا محدود به خاورمیانه نیست و فعالیت‌های آن را در پنج قاره دیگر می‌توان مشاهده کرد. این نظریه که حزب‌الله دارای شاخه نظامی و بازوی سیاسی است که هر یک مستقل از دیگری عمل می‌کند، منسوخ شده است.

 

به‌رغم آلوده بودن دست مقامات رژیم صهیونیستی به خون هزاران فلسطینی اعم از زن و کودک، نماینده این رژیم در سازمان ملل مدعی شد: ایران و حزب‌الله به بشار اسد، رییس جمهور سوریه برای کشتن شهروندان سوری کمک می‌کنند. بنابراین اسد تنها نیست و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران از مشاوران او هستند.

 

بر اساس این مطلب، بعد از انتشار گزارش بلغارستان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا از اتحادیه اروپا خواست راه واشنگتن برای نامیدن حزب‌الله به عنوان سازمانی تروریستی را دنبال کند، با این حال، دیپلمات‌ها اعلام کردند بعید است اتحادیه اروپا به خاطر قدرت سیاسی این حزب در لبنان، چنین کاری انجام دهد./994/ب903/د

ارسال نظرات